درگیری نیروهای افغانستانی و طالبان در آغاز هفته کاهش خشونت
کد خبر: 3880561
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

درگیری نیروهای افغانستانی و طالبان در آغاز هفته کاهش خشونت

مقام‌های محلی در استان‌های بلخ و پکتیا اعلام کرده‌اند که گروه طالبان بامداد امروز، 3 اسفند به مواضع نیروهای دولتی در این دو استان حمله کرد که دو سرباز ارتش افغانستان در اثر این اقدام جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «8 صبح»، حمله گروه طالبان به استان پکتیا تلفاتی به دنبال نداشت،‌ ولی در شهرستان‌ زاری استان بلخ دو سرباز جان خود را از دست دادند و سه نفر نیز مجروح شدند. این حملات در نخستین ساعات پس از شروع رسمی هفته کاهش خشونت انجام شد.

منیراحمد فرهاد، سخنگوی استاندار بلخ گفت: گروه طالبان بامداد امروز، سوم اسفند، از سه سمت به شهرستان زاری استان بلخ حمله کرد و از سوی نیروهای دولتی عقب رانده شد.

به گفته وی، در نتیجه این حمله دو سرباز ارتش کشته و سه سرباز دیگر مجروح شده‌اند.

همچنین عبدالله حسرت، سخنگوی استان پکتیا گفت: اعضای طالبان به یک پاسگاه نیروهای دولتی در شهرستان جاجی آریوب این استان حمله کردند که این حمله از ساعت 1 بامداد شروع شد و تا ساعت 3 ادامه داشت.

طالبان در گفت‌وگو با رسانه‌ها حمله این گروه به مواضع نیروهای دولتی را رد کرده است.

هفته کاهش خشونت، ساعت 24 جمعه آغاز شد. محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، شب گذشته در پیامی ضمن اعلام زمان شروع هفته کاهش خشونت از نیروهای دولتی خواست که از این لحظه به بعد، به صورت جدی مراقب امور باشند.

همچنین گروه طالبان به مناسبت آغاز این هفته، ورود اعضایش به مناطق زیر کنترل دولت را ممنوع کرد.

انتهای پیام
captcha