تأثیرات همزمانی مسابقات قرآن ایران و مالزی / دفاع از هزینه‌ها
کد خبر: 3880972
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
کریم دولتی بیان کرد:‌

تأثیرات همزمانی مسابقات قرآن ایران و مالزی / دفاع از هزینه‌ها

رئیس بنیاد مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کمتر پیش آمده که یک قاری یا حافظ قرآن همزمان در مسابقات ایران و مالزی حضور یابد، گفت: به طور قطعی سال‌های آینده شاهد تغییر زمان مسابقات خواهیم بود.

تأثیرات همزمانی مسابقات قرآن ایران و مالزی / تغییر زمان مسابقات از سال 1400 / دفاع از هزینه‌های مسابقات

کریم دولتی، سخنگوی ستاد برگزاری سی‌‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد آخرین وضعیت این مسابقات به برپایی جلسات شورای سیاست‌گذاری و سایر کمیته‌های برگزاری اشاره کرد و گفت: دهمین جلسه ستاد برگزاری مسابقات اوایل هفته جاری با حضور مسئولان کمیته‌های مختلف برگزار و طی آن نسبت به شیوع ویروس کرونا مطالبی مطرح و هرگونه اظهار نظر درباره برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات بین‌المللی در مشهد منوط به اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح شد. همچنین در این جلسه گزارش جلسات کمیته‌ها در بازدید از مشهد مطرح و در مورد برخی مسائل تصمیم نهایی اتخاذ شد. در ادامه نیز یک سری گزارش‌ها از روند پیگیری و اجرای مصوبات ستاد و کمیته‌ها به استماع حاضران در جلسه رسید.

تداخل زمانی بین مسابقات ایران و مالزی نیست

وی درباره همزمانی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و مالزی و امکان حضور نیافتن متسابقان یا داوران آن رویداد در مسابقات ایران، گفت: این دو رویداد همزمان نیستند. اختتامیه مسابقات مالزی 23 فروردین‌ماه 99 برگزار می‌شود. از زمان برگزاری مسابقات مالزی اطلاع داشتیم، اما فرصت زمانی برای هماهنگی با مسابقات مالزی محدود بود؛ ‌چرا که نمی‌توانستیم در ایام نوروز یا روزهای پایانی فروردین‌ماه به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان این رقابت‌ها را داشته باشیم. لذا بالاجبار این زمان را انتخاب کردیم. زمانی که مسابقات مالزی به اتمام می‌رسد، مسابقات ایران آغاز می‌شود. ‌امیدواریم مشکل جدی در این‌ باره به وجود نیاید.


بیشتر بخوانید:


رئیس بنیاد مسابقات قرآن ایران در پاسخ به این سؤال که سال بعد با توجه به نزدیک‌ شدن به ماه رمضان امکان همزمانی مسابقات ایران و مالزی بیشتر می‌شود؟ تصریح کرد: سال بعد مسابقات در این بازه زمانی برگزار نمی‌شود. البته هنوز در مورد اینکه در چه بازه زمانی برپا شود تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته هیچ‌گاه اینگونه نبوده است که یک شرکت‌کننده در یک سال هم در مسابقات مالزی و هم در مسابقات ایران باشد. لذا از جهت شرکت‌کنندگان با مشکلی مواجه نیستیم و مقرر شده از داورانی دعوت شود که تکراری نباشند و حتی‌الامکان سال گذشته در ایران داوری نکرده باشند. لذا از حیث تداخل داوری مسابقات ایران و مالزی نگرانی نداریم.

کاهش هزینه‌ها جزء اولویت‌هاست

دولتی درباره اینکه از افزایش هزینه‌های مسابقات به خاطر برگزاری در شهری غیر از تهران نقد می‌شود و این نقدها بیشتر در مورد رفت و آمد زیاد اعضای کمیته‌ها به مشهد و حضور متسابقان در تهران و سپس انتقال از تهران به مشهد است، گفت: خوشبختانه بخشی از رفت و آمدهای اعضای اجرایی به مشهد با قطار صورت می‌گیرد و قطعاً هزینه کمتری دارد. همچنین، مشهد دومین فرودگاه بین‌المللی کشور را دارد و بسیاری از شرکت‌کنندگان خارجی به صورت مستقیم به فرودگاه مشهد می‌‌آیند. قطعاً کاهش هزینه‌ها جزء اولویت‌های ماست.

رئیس بنیاد مسابقات قرآن ایران در پاسخ به اینکه سازمان اوقاف قصد شفاف‌سازی بودجه‌ای مسابقات بعد از برگزاری را دارد؟ گفت:‌ هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است، اما قطعاً اگر این موضوع به تصویب برسد اطلاعات لازم را در اختیار مخاطبان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha