نشانی‌های رسیدن به ملت تراز قرآنی را بیابیم + فیلم
کد خبر: 3885805
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
اساتید و معلمان قرآن همراه با پویش خانه‌های نورانی / 15

نشانی‌های رسیدن به ملت تراز قرآنی را بیابیم + فیلم

مجری برنامه‌های معارفی رسانه ملی با بیان اینکه دستورالعمل‌های قرآن نسخه عملی زندگی است، گفت: باید با عمل به دستورات قرآنی، ملتی تراز براساس نشانی‌های مذکور در قرآن کریم باشیم.

محمدرضا صلحجو

به گزارش ایکنا، عیدانه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ اجرای طرح خانه‌های نورانی با همکاری دیگر نهادهای قرآنی و فرهنگی است. در قالب این طرح که با همکاری ایکنا اجرا می‌شود، هر روز شاهد انتشار فایل تصویری از یکی از اساتید قرآنی کشورمان خواهیم بود. این طرح در این روزهای قرنطینه خانگی به دلیل شیوع کروناویروس از پویش #درخانه_بمانیم حمایت می‌کند.

محمدهادی صلحجو، مجری معارفی صدا و سیما و مدیرگروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، در اجرای طرح #خانه‌های_نورانی شرکت کرد. در ذیل متن و فیلم سخنان این مدرس و قاری ممتاز قرآن منتشر شده است.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول سال جدید و ایام نوروز، اظهار کرد: امیدوارم که سال جدید، پر از اتفاقات شیرین و موفقیت‌های فراوان برای ملت نجیب ایران اسلامی باشد و تلخی‌هایی که در سال 98 بر ما گذشت، همه بر تجربیات ما بیفزاید تا بتوانیم مسیر روشن‌تری را در آینده طی کنیم و همه این اتفاقات بلوغ بیش از پیش ما را به همراه داشته باشد.

این قاری ممتاز ادامه داد: ما با نقطه‌ای که بتوانیم یک ملت تراز قرآنی باشیم، فاصله زیادی داریم. قرآن به عنوان دستورالعمل زندگی محورهایی را معرفی کرده و نشانی‌هایی را به ما داده که چه بسا خیلی به دنبال این نشانه‌ها نیستیم.

صلحجو بیان کرد: در جایی که قرآن کریم ما را به این امر دعوت می‌کند که با هم خوب صحبت کنیم و نسبت به یکدیگر رحم و مدارا داشته باشیم و از تمسخر بپرهیزیم و پشت سر هم بدگویی نکنیم و یا جایی که به ما دستور می‌دهد که اعتدال پیشه کرده و اهل افراط و تفریط نباشیم «وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى»، این‌ها دستورالعمل‌هایی است که ما در سایه عمل به آن‌ها ملت تراز قرآنی خواهیم شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم روزی را ببینیم که آیه شریفه «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ» تحقق یافته و این اسلام عزیز بر تمامی نحله‌ها، ادیان و فرقه‌های دنیا استیلا پیدا کرده است. همچنین، امام غائب از نظر ظهور کند و تجلی اسلام ناب برآمده از قرآن را مشاهده کنیم و ندای الله اکبر و لا اله الا الله از اقصی‌نقاط جهان به گوش برسد و زمین نیز از لوث وجود بدخواهان دین خدا و کسانی که کمر همت بسته‌اند تا نامی از الله در دنیا برده نشود پاک شود.


بیشتر بخوانید:


یادآوری می‌شود، طرح خانه‌های نورانی از سوی ستاد مقابله فرهنگی با کرونا مستقر در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا تا انتهای فروردین‌ماه ۹۹ اجرا خواهد شد. در این طرح برخی نهادها و مراکز مختلف قرآنی از جمله ایکنا، شورای عالی قرآن و رادیو قرآن با معاونت همکاری خواهند داشت.

خانه های نورانی

انتهای پیام
captcha