از درخواست بودجه پنج تریلیون دلاری تا هشدار با تابوت در فیلیپین
کد خبر: 3887688
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
تازه‌ترین‌های ویروس مرگ در جهان/

از درخواست بودجه پنج تریلیون دلاری تا هشدار با تابوت در فیلیپین

آخرین آمار پایگاه جهانی اطلاع‌رسانی اخبار مربوط به کرونا از بیش از 530 هزار ابتلا به ویروس کووید-19، 24 هزار مورد مرگ و 122 هزار نجات یافته در جهان حکایت دارد. کشورهای مختلف همچنان تدابیر و اقدامات تازه‌ای را برای مبارزه با این بیماری انجام می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ مهم‌ترین تحول در مبارزه جهانی با کووید-19 در شبانه‌روز گذشته این بود که دیروز، پنج‌شنبه، سران 20 کشور صنعتی جهان (G20) در کنفرانس ویدئویی خود درباره بودجه 5 تریلیون دلاری برای مقابله با عواقب اقتصادی ناشی از کرونا به بحث و تبادل نظر پرداختند. اما تحولات مریوط به این بیماری در سرتاسر جهان همچنان در سرخط اخبار قرار دارد.

سرزمین‌های اشغالی

در سرزمین‌های اشغالی تاکنون 3 هزار و 35 نفر به کووید-19 مبتلا شده‌اند و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده 45 نفر از نیروهای آن دچار این بیماری شده‌اند. همچنین مقامات این رژیم امروز از مرگ دهمین مبتلا به کرونا خبر دادند. این در حالی است که محاصره غزه از سوی این رژیم و ضعف سیستم بهداشتی، جان ساکنان غزه را تهدید می‌کند.

صدرنشینی آمریکا در ابتلا به کرونا

آمارها نشان می‌دهد آمریکا با بیش از ۸۵ هزار مبتلا به ویروس کرونا، گوی سبقت را از دیگر کشورهای جهان ربوده است.

مقامات بهداشتی این کشور خواستار جذب کادر درمانی از کشورهای خارجی شده‌اند. همچنین ترامپ شب گذشته با همتای چینی خود درباره مقابله با کووید-19 تلفنی صحبت کرد. ترامپ مدعی شد این گفتگوها بسیار خوب بوده و دو کشور برای مقابله با این بیماری باهم همکاری نزدیک دارند.
 
از درخواست بودجه 5 تریلیون دلاری تا هشدار با تابوت در خیابان‌های فیلیپین
 
از سوی دیگر آمریکا اعلام کرده است که کارکنان غیرضروری را از بغداد و کنسولگری خود در اربیل خارج می‌کند. صدور ویزا در این دو مرکز به حالت تعویق درآمده است.  

قرنطینه مسافران در هتل‌های استرالیا

وزارت بهداشت استرالیا اعلام کرد شمار مبتلایان کرونا در این کشور به 3 هزار و تعداد جان‌باختگان به 13 نفر رسیده است. این کشور برای جلوگیری از شیوع این ویروس، مرزهای خود را به روی همه اتباع خارجی به جز شهروندان این کشور بسته است. استرالیا برای کسانی که قوانین پیشگیرانه را رعایت نکنند از 11 تا 20 هزار دلار جریمه در نظر گرفته است.

همچنین در استرالیا قرنطینه در هتل‌ها برای مسافران خارجی که به این کشور می‌روند ضروری اعلام شده است.

تاجیکستان، بستن مرزها و برگزاری جشن

درحالی‌ که رویدادهای اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و کنسرت‌ها و حتی برخی فعالیت‌های روزمره در اکثر کشورها به منظور مقابله با کرونا لغو و ممنوع شده، دولت تاجیکستان جشنواره‌ای با عنوان «اطلس 2020» را به مناسبت نوروز با شرکت امام علی رحمان رئيس‌جمهور این کشور و حضور گسترده مردم در شهر خجند مرکز ولایت سغد برگزار کرد.

تاجیکستان اعلام کرده تا کنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده است. این کشور، گذرگاه‌های مرزی خود با قرقیزستان و ازبکستان را بسته و 5 هزار و پانصد نفر را قرنطینه کرده است. در همین حال، ازبکستان، کشور همسایه تاجیکستان از نخستین مرگ بر اثر کرونا در این کشور خبر داده است.
 
از درخواست بودجه 5 تریلیون دلاری تا هشدار با تابوت در خیابان‌های فیلیپین
روند فزاینده کووید-19 در اروپا 

در اسپانیا با ثبت 769 مورد مرگ جدید، تعداد موارد مرگ بر اثر کرونا به 4 هزار و 858 نفر رسیده است. آلمان نیز ابتلای 45 هزار نفر و مرگ 270 تن را تأیید کرده است. ترکیه نیز اعلام کرده است تا کنون 50 شهروند مقیم خارج این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

مقامات فرانسوی هم اعلام کردند با روند رو به رشد مبتلایان در این کشور، ظرفیت بیمارستان‌های پاریس در 48 ساعت آینده تکمیل خواهد شد.
 
از درخواست بودجه 5 تریلیون دلاری تا هشدار با تابوت در خیابان‌های فیلیپین
 
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز در یک پیام توئیتری از ابتلای خود به کرونا خبر داده است. همچنین به گفته منابع خبری وزیر بهداشت این کشور نیز به ویروس کرونا مبتلا شده است.

آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی نیز با اعلام 709 مورد ابتلای به کرونا، به مدت سه هفته مقررات منع عبور و مرور اجرا خواهد شد.

فیلیپین، هشدار با تابوت و جمجمه

تصاویر و ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده، نشان می‌دهد که مقامات این کشور برای ترغیب شهروندان به ماندن در خانه از تابوت‌ها و جمجمه‌های پلاستیکی و قرار دادن آنها در خیابان‌ها استفاده می‌کنند.
 
از تصویب بودجه 5 هزار میلیارد دلاری تا صدرنشینی آمریکا در تعداد مبتلایان
 
روی تابوت‌های قرار داده شده در مراکز ایست بازرسی در خیابان‌های فیلیپین، عبارت «Stay in home or stay inside» دیده می‌شود که مفهوم آن عبارت زیر است:« بین ماندن در خانه و یا تابوت یکی را انتخاب کن».

روسیه

در روسیه نیز تعداد مبتلایان به هزار و 36 مورد رسیده و تا کنون 3 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

امروز همچنین کاخ کرملین اعلام کرد که یکی از کارکنان دفتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به کرونا مبتلا شده است. اما ظاهراً خطری پوتین را تهدید نمی‌کند و وی در حال ارائه فعالیت‌های عادی خود است.
 
گزارش از محسن حدادی

انتهای پیام
captcha