امام حسین(ع)؛ بزرگترین پاسدار اسلام
کد خبر: 3887840
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

امام حسین(ع)؛ بزرگترین پاسدار اسلام

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه گفت: امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام و الگوی شایسته پاسداران و بسیجیان است که با توسل به این حضرت در تمامی صحنه‌ها افتخارآفرینی کردند.

امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام و الگوی شایسته پاسداران و بسیجیان استحجت‌الاسلام سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: امام حسین(ع) در سومین روز از شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه متولد شد و در عاشورای سال ۶۱ هجری در کربلا در سن ۵۰ سالگی به شهادت رسید و مرقد ایشان در کربلا قرار دارد.

وی افزود: امام سوم شیعیان ۱۱ سال امامت کرد که ۱۰ سال آن مصادف با خلافت معاویه و شش ماه آن با خلافت یزید مصادف بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به روایتی از نبی اکرم(ص) در مورد امام حسین(ع)، ادامه داد: تو امامی بر پسر و برادر امام هستی و پدر ۹ امامی که نهمین آنها مهدی صاحب الزمان(عج) است که نشان از جایگاه والای سیدالشهدا(ع) است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: در روایتی آمده است که روزی رسول خدا به طعامی دعوت شد و در کوچه سومین امام شیعیان را مشغول بازی دید و خواست او را در آغوش بگیرد در حالی حسین(ع) مشغول بازی و گریز بود، پیامبر بعد از اینکه حسین را گرفت، او را مورد محبت و شعف بسیار قرار داد و ‌فرمود: حسین از من است و من از حسین هستم.

وی با اشاره به جایگاه امام حسین(ع) از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، افزود: جایگاه حسین جایگاه من بوده و چنانچه در قرآن آمده است که اطاعت از رسول خدا، اطاعت از خداست، پس اطاعت از حسین نیز اطاعت از من است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه بیان کرد: طبق روایات خدا هر کس را که حسین (ع) را دوست داشته باشد و محب او باشد خداوند دوست‌دار او خواهد بود. پیامبر بزرگوار اسلام به سید‌الشهدا ارادت خاصی داشت که ارادت او به خاطر قومیت و قبیله‌ای و احساس و عاطفه نبوده بلکه نشان از موقعیت و جایگاه والا و عظمت ایشان داشت.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: پاسداران با ایثار و اخلاص و حضور بابصیرت خود در عرصه‌های مختلف که برگرفته از قیام عاشورای حسینی است از آرمان‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی دفاع و پاسداری کردند.

وی گفت: حضرت امام حسین(ع) بزرگ‌ترین پاسدار اسلام است و پاسداران و بسیجیان در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس از آن حضرت الگوی گرفتند. امام حسین(ع) در احیای دین و مکتب اسلام نقش بسیار مهمی داشت و در راه زنده نگه داشتن دین و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و ایشان از بزرگترین امرکنندگان به معروف و نهی‌کنندگان از منکر بودند.

انتهای پیام
captcha