چرخی که برای مقابله با کرونا می‌چرخد
کد خبر: 3887846
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶

چرخی که برای مقابله با کرونا می‌چرخد

مدیرعامل مؤسسه «ره جویان مهرورزی قزوین» گفت: سلامت پرستاران و دکتران و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه علیه ویروس کرونا قرار دارند بسیار حائز اهمیت است لذا همه روزه چرخ چرخ‌خیاطی‌های این موسسه برای تولید البسه مقابله با این ویروس برای کادر درمانی می‌چرخد.

چرخی که برای مقابله با کرونا می‌چرخد

مهدی ایرانی‌فر، مدیرعامل مؤسسه «رهجویان مهرورزی قزوین»، در گفتگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: این موسسه در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی افزود: از روزهای نخست ورود ویروس کرونا به کشور تصمیم گرفتیم با استفاده از ظرفیت‌های این موسسه و کمک خیرین اقدام به راه‌اندازی کارگاه دوخت لباس ویژه کادر درمانی بیمارستان‌ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا کنیم.

ایرانی‌فر تصریح کرد: این تصمیم و همت در تهیه لباس ویژه مقابله با کرونا را در راستای رسالت اجتماعی موسسه و وظیفه شرعی و انسانی خود می‌دانیم.

وی مهم‌ترین دغدغه موسسه «رهجویان مهرورزی قزوین» را انجام کار خیر برشمرد و ادامه داد: سلامت پرستاران و دکتران و کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه علیه ویروس کرونا قرار دارند بسیار حائز اهمیت است لذا بعد از گرفتن مجوزهای لازم از علوم پزشکی تمامی لباس‌های تولید شده در کارگاه تحت دستگاه اتوکلاو قرار گرفته و مورد تأیید مسئولان ذیربط است.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه خدمات ما به کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان است، گفت: خوشبختانه این اقدام مورد استقبال کادر درمانی قرار گرفت و از تولیدات این کارگاه استفاده لازم می‌شود.

مدیر عامل موسسه «رهجویان مهرورزی قزوین» با تقدیر از خیرانی که اعضای موسسه در این امر یاری کردند، عنوان کرد: در این اقدام خداپسندانه شورای مشارکت‌های بانوان، مجمع خیرین سلامت، جامعه دندانپزشکی استان، اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین و تعدادی از خیرین مشارکت داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کارگاه دوخت لباس مبارزه با کرونا به صورت موقت در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین (ع) برپا شده است و همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب چرخ ۱۲ عدد چرخ خیاطی فعال کارگاه در راه تولید این البسه می‌چرخد.

ایرانی‌فر با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۰۰ عدد لباس ویژه کادر درمانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مسئولان مربوطه نیز همکاری لازم را با ما در زمینه تهیه اقلام مورد نیاز چون پارچه، نخ و سایر اقلام مورد نیاز داشتند.

وی با بیان اینکه از مردم عزیز خواهشمندیم با رعایت اصول بهداشتی در خانه‌های خود بمانند تا چرخه انتقال بیماری قطع شود، گفت: بهترین پیشنهاد برای مهار کرونا ماندن در خانه‌ها و مصرف مایعات و عدم تجمع بی مورد در بیمارستان‌ها است.

این فعال حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزود: بهترین پل ارتباطی برای اطلاع رسانی خبرگزاری و رسانه‌های مورد ملی است لذا مردم با اعتماد به این رسانه‌ها به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

مدیرعامل موسسه رهجویان مهرورزی در پایان اعلام کرد: این موسسه در خیابان راه آهن فعال است و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 02833579179 تماس گرفته و اطلاعات لازم را به دست آورند و یا مساعدت‌های خود اهدا کنند.

انتهای پیام
captcha