مردم نگاه متعصبانه به تولیدات داخلی داشته باشند
کد خبر: 3887857
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
حجت‌الاسلام مجتهد شبستری:

مردم نگاه متعصبانه به تولیدات داخلی داشته باشند

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم برای ایجاد جهش در تولید باید با نگاهی متعصبانه به تولید داخلی به کاهش بیکاری در جامعه کمک کنند.

مردم نگاه متعصبانه به تولیدات داخلی داشته باشندحجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه نام‌گذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نشان از دغدغه‌مندی ایشان در این ارتباط است، اظهار کرد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر بیشتر موضوعات اقتصادی و در دو سال اخیر به صورت ویژه موضوع تولید را مورد تأکید قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد جهش تولید هر کسی باید به وظایف خویش به خوبی عمل کند‌، افزود: در وهله نخست مسئولان باید با کاهش بروکراسی‌های اداری و حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان زمینه رونق تولید در کشور را فراهم کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گلایه تولیدکنندگان از بانک‌ها ادامه داد: در هر کشوری بانک‌ها با در اختیار گذاشتن تسهیلات به یاری تولیدکنندگان شتافته و دست آنها را می‌گیرند اما در کشور ما بانک‌ها بیشتر سنگ‌اندازی در مسیر تولید کرده و حمایت آنچنانی از تولیدکنندگان انجام نمی‌دهند و در سال جهش تولید بانک‌ها باید نقش موثرتری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان نیز وظیفه دارند با افزایش کیفیت زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند، تصریح کرد: اگر این موضوع اتفاق بیفتد میل و رغبت مردم نیز برای خرید محصولات داخلی افزایش یافته و از آن استقبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام شبستری تصریح کرد: مردم باید نگاه متعصبانه به تولیدات داخلی داشته باشند و با خرید تولیدات داخلی به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه نیز کمک کنند چرا که وجود همین دیدگاه در بین مردم جهش واقعی در تولید ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام توجه دولت به مقابله با ویروس کرونا معطوف شده است، گفت: پس از مهار کرونا با توجه به تعطیلی چند ماهه در کشور برخی مشکلات اقتصادی وجود خواهد داشت که برای حل آنها باید قوای سه‌گانه دست به دست هم داده و این مشکلات را رفع کرده و برای رونق تولید تلاش بکنند.

انتهای پیام
captcha