شهادت سردار املاکی اوج ایثارگری است
کد خبر: 3887917
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

شهادت سردار املاکی اوج ایثارگری است

فرمانده سپاه قدس گیلان لحظه شهادت سردار املاکی را اوج ایثارگری ایشان دانست و تصریح کرد: شهید املاکی با اهدای ماسک خودش به یک بسیجی ایثارگری را در مقام عمل کامل کرد لذا جوانان باید از این قهرمانان پیروی کنند تا به سعادت برسند.

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس استان گیلان امشب، 9 فروردین ماه در یادواره سردار شهید «حسین املاکی» که به صورت تلویزیونی برگزار شد، با اشاره به نقش شهید املاکی در عملیات والفجر 10، اظهار کرد: بسیاری از اهداف رزمندگان اسلام به دنبال عملیات والفجر 10 و تسلط بر ارتفاعات بانی بنوک و کله اسبی محقق می شد و لذا صدام شهر حلبچه را بمباران شیمیایی کرد.

وی با اشاره به بمباران شیمیایی رزمندگان اسلام توسط صدام، افزود: رزمندگان ما تجربه گازهای اعصاب و خردل را داشتند، اما صدام در عملیات والفجر 10 از گاز سیانور استفاده کرد که در عرض سه ثانیه رزمندگان را شهید می کرد. البته نیروهای ایرانی 48 ساعت زیر این بمباران دوام آوردند و 120 شهید شیمیایی تقدیم اسلام و انقلاب کردیم و اکثر پیکرها جا ماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه عملیات والفجر 10 عملیات تقویت نیروهای اسلام در شمال عراق بود، گفت: دشمنانی که در جریان کرونا ما را تحریم دارو و تجهیزات پزشکی کرده اند، از نسل صدام ها و شمرها هستند، اما جبهه اسلام همواره در مقابل دشمنان مقاومت کرده و در جریان کنترل کرونا وضع ما بهتر از دیگر کشورهاست.

عبدالله پور شهید املاکی را یک شخصیت غیر قابل توصیف دانست و یادآور شد: این شهید بزرگوار با وجود اینکه جانشینی لشکر را بر عهده داشت، اما بسیار آرام، کم حرف، صبور و مهربان بود. مقام و موقعیت هرگز شهید املاکی را عوض نکرد و بی ریا و مخلص بود.

وی با بیان اینکه شهید املاکی وظایف و ماموریت های خویش را درست و دقیق انجام می داد، خاطرنشان کرد: شهید املاکی کارشناس بود و شخصا منطقه را بررسی می کرد. ایشان از هیچ چیزی هراس نداشت و در عین شجاعت کم نظیرش، از کسی کینه به دل نمی گرفت و به دیگران بسیار علاقه داشت و مورد علاقه دیگران بود.

فرمانده سپاه قدس گیلان لحظه شهادت سردار املاکی را اوج ایثارگری ایشان دانست و تصریح کرد: شهید املاکی با اهدای ماسک خودش به یک بسیجی ایثارگری را در مقام عمل کامل کرد لذا جوانان باید از این قهرمانان پیروی کنند تا به سعادت برسند.

عبدالله پورشهدای مدافع حرم را از نسل شهید املاکی ها دانست و عنوان کرد: مثل شهدا زندگی کردن خیلی سخت نیست و همانگونه که سردار سلیمانی فرمود، باید کار را با اخلاص انجام دهیم و دائما در حال جهاد و قیام باشیم. کسانی که در مسیر انقلاب خسته می شوند، ریزش می کنند.

وی ولایت پذیری را یکی دیگر از ویژگی های شهید املاکی دانست و خاطرنشان کرد: عاقبت به خیری ما در اطاعت محض از ولی امر مسلمین است.

فرمانده سپاه قدس گیلان کرونا را یک تهدید دانست که بنا به فرمایش رهبر انقلاب باید تبدیل به فرصت شود و عنوان کرد: 41 سال تحریم هستیم و مشکلات زیرساختی فراوان داریم، اما در مدیریت کرونا از کشورهای مدعی پیشرفت بهتر عمل کردیم. در همه تهدیدات علیه انقلاب مردم به صحنه آمدند و بحران کرونا نیز به دست مردم حل خواهد شد.

عبدالله پور از فعالیت 381 کارگاه جهادی جهت تولید ماسک و اقلام بهداشتی در گیلان خبر داد و اضافه کرد: سپاه قدس گیلان تمام قد در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است، زیرا سپاه بدون مردم معنا ندارد و باید در خدمت مردم باشیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی سپاه در اجرای طرح غربالگری سلامت، یادآور شد: کرونا را یک جنگ نوین میکروبی دیدیم و نیروی زمینی و دریایی سپاه و ارتش و ناجا به میدان آمدند و پایگاه های مقاومت بسیج در محلات کار گندزدایی معابر و خیابان ها را انجام دادند. حتی روستاهای دوردست را گندزدایی کردیم. رزمندگان مدافع حرم نیز با حضور در بیمارستان ها به کادر درمانی استان کمک رسانی کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به کمک رسانی 129 پزشک و پزشک یار بسیجی جهت استراحت کادر درمانی، عنوان کرد: 220 نیروی خدماتی به بیمارستان ها فرستادیم. همچنین بر تولید تجهیزات پزشکی و ماسک و گان و دستکش تسلط پیدا و نیاز استان را تامین کردیم. با کمک نیروی دریایی سپاه بیمارستان صحرایی در پشتیبانی از بیمارستان رازی رشت احداث و هر هشت درمانگاه سپاه در سطح استان به صورت شبانه روز فعال شد.

وی ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در شهرستان های رشت و لنگرود و لاهیجان و تدفین شرعی و بهداشتی بیماران مبتلا به کرونا را از دیگر اقدامات سپاه دانست و بیان کرد: رزمایش رفع آلودگی را توسط 75 دستگاه و 150 نیروی متخصص اجرا کردیم و همچنان ادامه دارد. تولید 115 فیلم کوتاه آموزشی و اطلاع رسانی کرونا از دیگر اقدامات نیروهای جهادی و بسیجی است.

عبدالله پور از فعال شدن 1655 پایگاه مقاومت در سطح استان جهت گندزدایی خبر داد و اظهار کرد: معیشت بسیاری از مردم به واسطه بحران کرونا دچار مشکل شده لذا 18 هزار و 220 بسته معیشتی به ارزش 500 هزار تومان بین خانوارهای نیازمند توزیع کردیم. همچنین 15 هزار بسته بهداشتی به خانوارهای محلات حاشیه نشین دادیم. در این شرایط دو کامیون به ارزش 110 میلیون تومان برای سیل زدگان کردمان فرستادیم که نشان دهنده نیکوکاری مردم گیلان است.

انتهای پیام
captcha