اعمال محدودیت‌های گسترده طی روزهای ۱۲ و ۱۳‌ فروردین‌
کد خبر: 3888039
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
در کرمانشاه انجام می‌شود؛

اعمال محدودیت‌های گسترده طی روزهای ۱۲ و ۱۳‌ فروردین‌

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از اعمال محدودیت‌های گسترده در روزهای ۱۲ و ۱۳‌ فروردین‌‌ماه، برای حفظ سلامت مردم در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به نقل از استانداری کرمانشاه، مهرداد سالاری، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، در نشست ستاد کرونای استان کرمانشاه، اظهار کرد: روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه، مردم طبق یک سنت قدیمی به دامن طبیعت می‌روند اما امسال با توجه به گسترش بیماری کرونا در سطح استان، از مردم درخواست می‌کنیم به خاطر حفظ سلامت خود و همشهریان در خانه‌ها بمانند.
وی افزود: در همین راستا طرح مفصلی برای اعمال محدودیت کامل تردد خودروها در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه در نظر گرفته‌ایم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار کرد: این طرح دو روزه از صبح روز ۱۲ فروردین‌ماه با اعلان عمومی در سطح شهرها و روستاهای استان، اجرا می‌شود. طی این دو روز هرگونه توقف خودروها در حاشیه پارک‌ها و تفریح گاه‌های تمامی شهرهای استان ممنوع است و برابر با قانون با متخلفین برخورد می‌شود، در همین راستا تمامی شهرداری‌های سطح شهرستان‌های استان روند نصب تابلوهای هشدار را آغاز کرده‌اند.

سالاری ادامه داد: اجراییات شهرداری‌ها باید در این دو روز به شکل ویژه از فعالیت دست فروشان در حاشیه پارک‌ها و تفریح‌گاه‌ها با هماهنگی پلیس ۱۱۰ جلوگیری کنند. در دو روز یاد شده سازمان اتوبوسرانی کاملاً تعطیل است و تاکسی‌ها حق جابجایی مسافر به پارک‌ها و مکان‌های تفریحی را ندارند.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شهرداری‌ها موظفند بنرهای «در_خانه_بمانیم» را در بیلبوردهای سطح شهرها به منظور دادن هشدارهای لازم نصب کنند. صدا و سیمای استان نیز از فردا هشدارهای لازم را در سطح گسترده به شهروندان بدهد.

این مسئول افزود: مجموعه هلال‌احمر و خدمات شهری و دستگاه‌های مربوطه در صبح روز ۱۲ فروردین‌ماه با بلندگو در سطح خیابان‌ها و معابر شهر هشدارهای لازم را اعلام کنند. پلیس راهور مأموریت یافته در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین مانع هرگونه توقف خودروها در کنار جاده‌های بین‌شهری شود؛ گشت‌های محیط زیست، منابع طبیعی و راهداری هم مسئولیت دارند مانع توقف مردم در دامنه‌ها و کوهپایه‌ها و تفرج‌گاه‌های خارج از شهر شوند.

سالاری گفت: گروه‌های مردم نهاد و رسانه‌ها از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برخوردار هستند، با هماهنگی دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره کل ارشاد استان از پتانسیل‌های این مجموعه‌ها برای اطلاع‌رسانی و راه‌اندازی کمپین‌ها بهره خواهیم گرفت.
این مسئول افزود: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های روستاها بر عهده دهیاران و بسیج روستا است و در طول این دو روز باید با جدیت کامل مانع تردد مردم در محدوده روستا که تفریح‌گاه‌های همجوار شوند.

وی تأکید کرد: تمامی این اقدامات در راستای حفظ سلامت مردم و مطالبه خود مردم است تا سلامت همشهریان حفظ شود.

انتهای پیام
captcha