دعوت قرآنیان از هموطنان برای پیوستن به پویش «با قرآن در خانه بمانیم»
کد خبر: 3888148
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

دعوت قرآنیان از هموطنان برای پیوستن به پویش «با قرآن در خانه بمانیم»

جمعی از فعالان فرهنگی و قرآنی، اساتید، قاریان و حافظان قرآن از هموطنان تقاضا کردند تا با پیوستن به پویش «با قرآن در خانه بمانیم» که از سوی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی راه‌اندازی شده است، اوقات قرآنی خود را در منازل سپری کنند.

دعوت قرآنیان از هموطنان برای پیوستن به پویش «با قرآن در خانه بمانیم»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایامی که مردم برای حفظ سلامتی و مقابله با کرونا در خانه هستند پویشی ملی با عنوان «با قرآن در خانه بمانیم» راه‌اندازی کرده و بر این اساس و با محوریت قرار دادن سوره شعرا هموطنان را به یک رویداد جمعی قرآنی در خانه‌هایشان دعوت می‌کند.

قاریان، حافظان، اساتید قرآن، فعالان فرهنگی و دینی کشور نیز با پیوستن به این پویش از مردم دعوت می‎کند تا ضمن ماندن در منزل و کمک به مقابله با کرونا در این پوشش قرآنی شرکت کرده و فضایی معنوی را در خانه‌های ایرانی را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس شورای اسلامی برای فراکسیون قرآن و عترت مجلس زمان پیوستن به این پویش ملی عنوان کرد: این حرکت می‌تواند اوقات افراد با سنین متفاوت در خانواده را به خوبی در منازل پر کند، امیدوارم افراد حاضر در منازل بخشی از اوقات خودشان را با قرآن سپری کنند، چرا که این امر می‌تواند در ایجاد آرامش و امنیت روانی موثر باشد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم، حافظ کل قرآن و نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز در این باره گفت: در این ایام که مردم ما به دلیل شیوع بیماری کرونا مجبور هستند در خانه بمانند، فرصت بسیار خوبی فراهم شده تا بتوانیم با کتاب خدا انس و ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به محوریت سوره شعرا در این پویش قرآنی افزود: خداوند در این سوره داستان چند تن از پیامبران خود را بازگو می‌کند که دعوت کننده به توحید و تقوای الهی بودند، پیام آنان این بود که انسان‌ها باید به فضائل انسانی و اسلامی پایبند باشند و امیدواریم در این ایام بتوانیم به واسطه این برنامه اوقات بیشتری با قرآن سپری کنیم.

محمدجواد کاشفی، قاری بین‌المللی قرآن نیز در رابطه با پویش ملی «با قرآن در خانه بمانیم» اظهار کرد: در این ایام که به دلیل بیماری کرونا در خانه حضور داریم، از تمام خانواده‌ها و دوستان قرآنی دعوت می‌کنم تا در این پویش قرآنی مشارکت کنند و هرچه بیشتر با مفاهیم و معارف سوره مبارکه شعرا آشنا شوند.

حنانه خلفی، حافظ کل قرآن نیز ضمن دعوت از هموطنان برای پیوستن به این پویش قرآنی تصریح کرد: حال که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برنامه‌های قرآنی قرار است در خانه بمانیم باید فرصت را غنیمت شمرده و از قرآن بیشتر استفاده کنیم، ما با ماندن در خانه و توسل به قرآن و اهل بیت(ع) برای ریشه کن شدن این ویروس و موفقیت مدافعان سلامت دعا می‌کنیم.

بنا بر این گزارش، محورهای این پویش ملی و قرآنی ثبت تصاویر جمعی و فردی از تلاوت سوره مبارکه شعرا، پاسخ به سوالات مفاهیم از سوره شعرا، تولید پیام‌هایی از این سوره و نشر آن در فضای مجازی با هشتک این پویش و نقاشی کودکان با موضوعات قصه‌های پیامبران و تلاوت قرآن اعضای خانواده در منزل است.

گفتنی است که این پویش ملی تا نیمه شعبان مصادف با میلاد حضرت بقیه الله(عج) ادامه خواهد داشت و ۸۸ هزار ختم سوره شعرا در این پویش انجام خواهد شد، ضمن اینکه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برای مشارکت‌کنندگان در این پویش جوایز نقدی و فرهنگی در نظر گرفته است.

انتهای پیام
captcha