تأکید حزب‌الله بر حمایت همیشگی از مقاومت فلسطین
کد خبر: 3888282
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

تأکید حزب‌الله بر حمایت همیشگی از مقاومت فلسطین

جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 30 مارس، روز زمین بر حمایت بی‌وقفه و همیشگی از ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن تأکید کرد.

به گزارش ايكنا به نقل از پایگاه خبری لبنان 24، در این بیانیه آمده است: به اقدامات و مواضع شرافتمندانه فلسطینی‌ها در فلسطین اشغالی و دیگر مناطقی که در آنجا آواره هستند افتخار می‌کنیم.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که این تحرکات و تلاش گروه‌های مقاومت فلسطینی بیانگر دلبستگی مردم فلسطین به سرزمین خود و آزادسازی خاک خود از اشغال رژیم صهیونسیتی هستند.

جنبش مقاومت در لبنان ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل هر اندازه که جنایات بی رحمانه مرتکب شود نمی‌تواند از چنگ ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت که به مبارزه با اشغالگری مصمم هستند بیرون رود.

در پایان این بیانه ذکر شد: ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن امروز بیش از هر زمان دیگر عزم آن دارند تا با تمام ابزارهای ممکن به مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها ادامه دهند.

مردم فلسطین، امروز دوشنبه (۳۰ مارس/ ۱۱ فروردین)، چهل و چهارمین سالروز «زمین» را گرامی می‌دارند. در چنین روزی در سال ۱۹۷۶ میلادی، هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان در منطقه «الجلیل» واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. به دنبال این اقدام جنایتکارانه، مردم فلسطین به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض‌آمیز دست زدند.

اعتراض فلسطینی‌ها به اقدام غاصبانه اسرائیل در فلسطین اشغالی به درگیری‌های شدید بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که در این درگیری‌ها ۶ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

بر این اساس، مردم فلسطین هر ساله روز ۳۰ مارس را با هدف پاسداشت شهدای سال ۱۹۷۶ میلادی گرامی داشته و تظاهرات ضد اسرائیلی در این روز برگزار می‌کنند. اما امسال برای نخستین بار تظاهرات مردم فلسطین در این روز به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha