کاهش ۵۷ درصدی تردد وسایل نقلیه در لرستان
کد خبر: 3888296
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

کاهش ۵۷ درصدی تردد وسایل نقلیه در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در فروردین‌ماه امسال تردد وسایل نقلیه در محورهای لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

کاهش چشم‌گیر تردد وسایل نقلیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، شامگاه دوشنبه، یازدهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: در دهم فروردین ۹۹ تعداد ۱۵۰ هزار و ۱۹۴ وسیله نقلیه در محورهای لرستان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۶۳ هزار و ۳۷۵ وسیله نقلیه، ۵۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۲۵.۴۹ درصد بوده است، افزود: در این روز تردد ۳۸ هزار و ۲۹۶ وسیله نقلیه سنگین در محورهای استان ثبت شده در حالی‌که سال گذشته در همین روز ۴۴ هزار و ۵۷۳ دستگاه از این نوع وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشته است.

شرفی با بیان این‌که ساعت اوج تردد بین ۱۷ تا ۱۸ گزارش شده است، گفت: سرعت متوسط در محورهای مجهز به ترددشمار استان در این روز ۷۴.۵ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی با اشاره به آمار تردد خودروهای ورودی و خروجی نیز اظهارکرد: در دهم فروردین امسال ۱۸ هزار و ۴۱۴ وسیله نقلیه به استان وارد شده که در مقایسه با سال قبل با ۶۲ هزار و ۶۱۴ وسیله نقلیه، ۲۹درصد کاهش نشان می‌دهد و آمار خودروهای خروجی از استان نیز در این روز ۱۹ هزار و ۶۶۱ وسیله نقلیه بوده که نسبت به همین روز در سال گذشته با ۶۵ هزار و ۴۹۷ وسیله نقلیه،  ۳۲ درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه در ۱۵ روز گذشته از تعطیلات نوروزی دو میلیون و ۷۵۶ هزار و ۱۹۱ وسیله نقلیه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با پنج میلیون و ۸۱۵ هزار و ۸۲ وسیله نقلیه ۵۲.۶۰ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام
captcha