ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی محور برنامه‌های رسانه ملی باشد
کد خبر: 3888381
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳

ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی محور برنامه‌های رسانه ملی باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید محور برنامه‌های فرهنگی در رسانه ملی باشد.

ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی محور برنامه‌های رسانه ملی باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 12 فروردین‌ماه در نخستین جلسه مشورتی شورای برنامه ریزی و ساماندهی برنامه فرهنگی و مذهبی صداوسیما گفت: کارشناسان حوزه و دانشگاه با هماهنگی بیشتر و بهتر با تهیه کنندگان گروه معارف و فرهنگ صداوسیما، محتواهای تولیدی را متناسب با نیازهای جامعه سازماندهی کنند.

وی بیان کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی باید محور برنامه‌های فرهنگی در رسانه ملی باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های جامعه اسلامی داشتن خط مشی درست در مقابل شبهات دینی و فرهنگی است، ادامه داد: قشر جوان جامعه امروز برای رسیدن به اهداف ترسیم شده در سبک زندگی ایرانی و اسلامی به محتواهایی جدید با بیانی دقیق و پرمغز نیاز دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، نیازسنجی افکار عمومی را یکی از اصول مهم در برنامه سازی رسانه ملی عنوان کرد و گفت: در پاسخ گویی به نیازهای مخاطبان برنامه سازان شبکه استانی سهند علاوه بر افکار سنجی درست، از ظرفیت‌های منحصر به فرد اساتید حوزه علمیه تبریز، قم و اساتید دانشگاه‌های استان بیش از پیش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در استان‌های مرزی وظایف سنگین‌تری دارد، گفت: موقعیت خاص جفرافیایی آذربایجانشرقی و همسایگی با کشورهای مختلف ضرورت توجه به شکل و محتوای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را بیشتر کرده، از این رو رسالت رادیو برون مرزی برای تولید محتواهای به روز برای پاسخ‌گویی به شبهات بسیار مهم است.

امام جمعه تبریز در خاتمه بر استمرار جلسات مشورتی در حوزه تولید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد.

همچنین، در این جلسه که تعدادی از روحانیون و مدیران صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی حضور داشتند اعضای جلسه به بیان نکته نظرات پیرامون موضوع نشست پرداختند.

انتهای پیام
captcha