فعالیت تیپ شهید قهرمان در استان‌های گیلان، قم و همدان در مقابله با کرونا
کد خبر: 3888457
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷

فعالیت تیپ شهید قهرمان در استان‌های گیلان، قم و همدان در مقابله با کرونا

جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نزاجا گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، تیپ شهید قهرمان همدان در استان‌های گیلان، قم و همدان مشغول ارائه خدمات مختلف است.

جلال صالحی، جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نزاجا در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، تیپ شهید قهرمان نزاجا با هماهنگی مسئولان استان همدان، ضدعفونی و گندزدایی اماکن پادگان از جمله آسایشگاه‌ها، آشپزخانه‌ها و اماکن عمومی را آغاز کرد.

وی افزود: این مجموعه با رعایت تمامی اقدامات ایمنی و بهداشتی در روزهای آغازین شیوع کرونا، اقدام به ضدعفونی و گندزدایی مرکز بهداشت همدان، بیمارستان سینا و تعدادی از اماکن عمومی در سطح شهر همدان کرد.

جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نزاجا اضافه کرد: در اقدام بعدی، پس از ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه بهداشتی و پدافند زیستی با عنوان رزمایش «لبیک یا امام خامنه‌ای» تیپ ۳۱۶ شهید قهرمان، در روز ۲۵ اسفند ۹۸، در ورودی استان گیلان و شهرستان رودبار مستقر شد.

صالحی ابراز کرد: «یگان پدافند زیستی شهید قهرمان همدان»، متشکل از گردان جنگ نوین با تجهیزات تخصصی از جمله خودروی درخش ۵ و 8 و خودروی ضد عفونی و رفع آلودگی ارس است که تمامی این تجهیزات جهت ضدعفونی و گندزدایی معابر، خودروها، اماکن عمومی و کوچه‌های صعب‌العبور استفاده می‌شود.

جانشین فرماندهی تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان نزاجا افزود: «یگان بهداشت و درمان تیپ» نیز با تجهیزاتی از قبیل چادرهای مخصوص بهداری صحرایی موقت، آمبولانس‌های مجهز، تخت‌های بستری موقت و دستگاه‌های تب‌سنجی با حضور پزشکان و پزشکیاران پایور و وظیفه تیپ در این مأموریت حاضر است.

وی ادامه داد: دیگر یگان حاضر در این ماموریت، «یگان تامین و انتظامات» متشکل از افسران و درجه داران متعهد، تلاشگر و ساعی است، یگان‌های اعزامی تیپ 316 شهید قهرمان با هماهنگی ستاد پایش و پیشگیری از شیوع کرونا در استان گیلان، در این مأموریت با سه گروه در سه شیفت ۸ ساعته فعالیت‌های خود را به انجام می‌رسانند.

وی گفت: ضدعفونی تمام خودرو‌های ورودی به استان گیلان در ورودی شهر رودبار، ایجاد چادرهای درمانی و نقاهتگاه موقت در همان مکان، تب‌سنجی و معاینات اولیه سرنشینان خودروهای عبوری ـ در برخی از ایام تعداد آن‌ها به ۳ هزار خودرو در روز هم می‌رسید ـ و استقرار اکیپ مشابه و مجهز به آمبولانس در ورودی شهر لوشان از اقدامات یگان‌های تیپ شهید قهرمان در شهر گیلان است.

صالحی ادامه داد: اعزام افراد مشکوک و یا مبتلا به بیمارستان معین جهت اقدامات تکمیلی، توزیع بسته‌های تنظیف و ضدعفونی بین رانندگان و سرنشینان خودروها، استقرار یک اکیپ در ورودی شهر منجیل و انجام اقدامات ذکر شده در این محل از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این مجموعه نظامی در استان گیلان است.

این مقام مسئول گفت: خودروهای ضدعفونی سنگین و سبک به اماکن عمومی، خیابان‌ها، ادارات و قبرستان‌هایی که در آن‌ها افراد مبتلا دفن می‌شوند اعزام و گندزدایی به صورت روزانه در چند شهر و روستا انجام می‌شود. قابل ذکر است یک گروه مجهز نیز از ابتدای شیوع و گسترش ویروس کرونا به استان قم اعزام شده و هم‌اکنون با گذشت حدود ۴۰ روز همچنان مشغول خدمات‌رسانی به مردم شریف این استان هستند.

صالحی بیان کرد: این فعالیت‌ها به گونه‌ای بوده که بارها مسئولان و اعضای شورای تأمین شهرستان‌های استان گیلان و مردم شریف این استان مراتب قدردانی خود را از دلاورمردان تیپ شهید قهرمان همدان ابراز داشتند.

وی با اشاره به اینکه یگان‌های اعزامی همچنان در استان‌های قم و گیلان مستقر هستند، گفت: کارکنان مامور از این تیپ به عنوان سربازان وطن و محافظان امنیت و سلامت هم‌میهنان با سر دادن شعار «ارتش فدای ملت» به مردم شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی اعلام می‌دارند که ارتش انقلابی و مردمی و پا در رکاب ولایت، تا پایان عمر این ویروس مزاحم و آزاردهنده در کنار آنان هستند.

انتهای پیام
captcha