راه‌اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در موقوفات کرمانشاه
کد خبر: 3898251
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

راه‌اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در موقوفات کرمانشاه

مدیرکل اوقاف کرمانشاه از راه‌اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در موقوفات استان تا اوایل خردادماه سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: 10 نیروگاه خورشیدی در مقیاس کوچک تا اوایل خردادماه سال‌ جاری در موقوفات استان نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در سال «جهش تولید» در قالب احیای واحدهای راکد موقوفات است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: وقتی موقوفه‌ای تعطیل می‌شود یعنی توان کار در موقوفه وجود ندارد از این رو نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای عمران موقوفات هستیم.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: سرمایه موقوفات معمولاً املاک است و بخش خصوصی با سرمایه‌ای که دارد می‌تواند زمین‌های موقوفه‌ای را آباد کند و با مشخص بودن سهم آورده اوقاف و بخش خصوصی هر یک از سودی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در راستای یاد شده استفاده از فضای وقفی استان یکی از برنامه‌های اوقاف کرمانشاه در سال‌ جاری خواهد بود؛ لذا پنل‌های خورشیدی خریداری شده تا با استفاده از انرژی ارزان و بدون قیمت خورشید با تولید برق کسب درآمد کنیم.

مدیرکل اوقاف استان در پایان با اشاره به دیگر برنامه‌های این اداره‌کل، اظهار کرد: احیای اراضی موقوفه‌ای در قالب دیگر برنامه‌های اوقاف کرمانشاه است و طبق قراردادی که با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته شده قرار است 10 هکتار از اراضی دیم استان بدون احتیاج به آب و هزینه‌های لوله‌کشی آبیاری و با کاشت درختان مثمر آباد شود.

انتهای پیام
captcha