عشایر در برهه‌های خاص انقلاب حضوری ارزشمند داشتند
کد خبر: 3899883
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

عشایر در برهه‌های خاص انقلاب حضوری ارزشمند داشتند

امام جمعه کرمانشاه گفت: عشایر در برهه‌های خاص انقلاب اسلامی مثل دفاع مقدس حضور ارزشمندی داشتند و از جهات مختلفی همچون تولید، اقتصاد مقاومتی و صادرات سهم بزرگی در رونق اقتصاد کشور دارند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در دیدار جمعی از سران عشایر استان کرمانشاه که به مناسبت ۲۹ اردیبهشت، سالروز دیدار تاریخی سران عشایر کشور با امام راحل برگزار شد، اظهار کرد: از اول انقلاب امام راحل نگاه خاصی به عشایر داشتند و همچنین مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به عشایر و توانمندی‌های آنان دارند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: عشایر در برهه‌های خاص انقلاب اسلامی مثل دفاع مقدس حضور ارزشمندی داشتند و از جهات مختلفی همچون تولید، اقتصاد مقاومتی و صادرات سهم بزرگی در رونق اقتصاد کشور دارند.

وی خاطر نشان ساخت: جامعه امروز عشایری استان جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار تن را در خود جای داده، که این تعداد سهم بزرگی می‌تواند در تحولات و موفقیت‌های برجسته استان داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: عشایر می‌توانند بازوان توانمند تولید و خود کفایی باشند و با توجه به حضور خوب و مؤثر جوانان عشایر، باید شاهد موفقیت‌های خوبی در خصوص شعار سال یعنی جهش تولید باشیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه خوب در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای باید بتوانیم برخی فعالیت‌های سنتی در زمینه تولید را بشکنیم و طرح نویی در این خصوص در اندازیم، زیرا با توجه به زیر ساخت‌ها و منابع خدادادی، سهم ما در اقتصاد جهانی باید بیشتر از این باشد.

گفتنی است قبل از سخنان نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، فرمانده بسیج عشایری و تنی چند از سران عشایر کرمانشاه نیز سخنرانی کردند.

انتهای پیام
captcha