آزمون تخصصی حفاظ 27 تیرماه برگزار می‌شود
کد خبر: 3901691
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰

آزمون تخصصی حفاظ 27 تیرماه برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم 27 تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به تعویق افتاد.

وی افزود: تعویق برگزاری مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ بنا بر اعلام سازمان دارالقرآن الکریم بوده است. مقرر بود اولین مرحله این آزمون جمعه 9 خرداد برگزار شود که برگزاری آن به روز جمعه 27 تیرماه موکول شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: این آزمون همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه و در یک حوزه امتحانی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را در بازه زمانی 17 تا 26 تیرماه دریافت کنند، گفت: زمان برگزاری مرحله دوم این آزمون نیز تغییر کرده و به تعویق افتاده است.

وی افزود: برای پذیرفته‌شدگان در این آزمون مدرک درجه 3، 4 و 5 از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صادر خواهد شد که معادل مدرک دیپلم، کاردانی و کارشناسی خواهد بود، مدرک درجه 2 معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه 1 معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برای حفاظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha