ثبت یک وقف جدید در کنگاور با نیت قرآنی
کد خبر: 3914415
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

ثبت یک وقف جدید در کنگاور با نیت قرآنی

در دومین روز از هفته ولایت به‌همت واقف کنگاوری ۳ هزار متر زمین آبی کشاورزی با نیت فعالیت‌های قرآنی و امور عام‌المنفعه در این شهرستان وقف شد.

داریوش یاوری، مسئول نمایندگی اوقاف شهرستان کنگاور در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از ثبت یک وقف جدید در دومین روز از هفته ولایت در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۳ هزار متر زمین آبی کشاورزی توسط واقف نیک‌اندیش مجید مراتی، واقف کنگاوری در این شهرستان ثبت شد.

وی تصریح کرد: این وقف با نیت واقف در راستای توسعه و ترویج و انس با قرآن و اهل‌بیت(ع)، برگزاری برنامه‌های قرآنی، اقامه نماز و برگزاری عزاداری امام حسین(ع) به ثبت رسیده است.

یاوری با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب اوقاف استان در حوزه قرآن بیان کرد: موقوفات قرآنی استان باید افزایش یابد تا این امر زمینه‌ای برای پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی باشد.

مسئول نمایندگی اوقاف شهرستان کنگاور با بیان اینکه این وقف با نیت فعالیت‌های قرآنی و امور عام‌المنفعه به ثبت رسیده است، افزود: امروز وقف با نیات فعالیت‌های قرآنی، تولیدات دانش‌بنیان، محیط زیست، کمک به ازدواج و اشتغال جوانان مورد نیاز جامعه است. مردم و خیران باید به وقف‌های مورد نیاز جامعه که از منافع بسیاری برای رشد، توسعه و سلامت جامعه اهمیت دارند، توجه بیشتری کنند.

یاوری در پایان با اشاره به نیاز استان به ثبت وقف‌های جدید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اشتغال، گفت: در دفاتر مشاوره وقف در استان، کارشناسان آماده مشاوره به خیران و واقفان در این زمینه هستند.

انتهای پیام
captcha