ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مجازات‌های تعزیری
کد خبر: 3914453
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مجازات‌های تعزیری

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مجازات‌های تعزیری استفاده کرد، تصریح کرد: موجودی زندان‌ها را باید کاهش داد و استفاده از مجازات حبس را به غیر از موارد لزوم به حداقل رساند.

باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مجازات‌های تعزیری استفاده کردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان، علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 13 مرداد ماه در نشست فصلی معاونان، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در توجه به حقوق عامه، مدیران و مسئولان وظیفه اصلی و درجه اول را دارند و باید توجه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تخلفات و جرایم مدیران و کارکنان اداری از ترک فعل ناشی می‌شود و ترک کردن وظایفی که قانون بر عهده مدیر گذاشته جرم است و مسئولان قضایی استان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: موضوع خدمت‌رسانی باید جدی گرفته شود و به حوادث و وقایع پیرامون خود حساس باشیم و به نیازهای قضایی مردم توجه کنیم و به خصوص احقاق حقوق عامه را باید در سر لوحه کارهای خود قرار دهیم. گزارش‌هایی که از حوزه‌ها ارسال می‌شود، باید در کم‌ترین زمان و با سرعت منعکس شود تا بتوانیم واکنش سریع نسبت به آن داشته باشیم. 

گروسی اظهار کرد: باید در مقابل قانون و مردم درخصوص عملکرد دستگاه قضا پاسخگو باشیم و این حق مردم است که مطلع شوند خدمت‌گزاران آنها که اموال و بیت‌المال در اختیار آنهاست، چگونه فعالیت می‌کنند. اعتماد و نظارت دو عنصر مهم در حوزه کار دستگاه قضایی است و این دو باید در کنار هم باشند و هیچ یک را فدای دیگری نکنیم.

وی ادامه داد: کارها در دستگاه قضایی حساس، خطیر و پرآسیب و نیازمند دقت و هوشمندی بالایی است و باید کار صیانتی توسط مدیران حوزه‌های قضایی و استانی اعمال شود تا آسیب‌ها متوجه دستگاه قضایی نشود. باید از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کاهش مجازات‌های تعزیری استفاده کرد و موجودی زندان‌ها را کاهش داده و استفاده از مجازات حبس را به غیر از موارد لزوم به حداقل رساند.

گروسی در پایان تصریح کرد: روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نسبت به سه محور اصلی قوه قضائیه یعنی مبارزه با فساد، حفظ کرامت و رضایت‌مندی مردم و حمایت از تولید داخلی اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha