طرح «تبرکات علوی» در کرمانشاه اجرا می‌شود
کد خبر: 3914888
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
همزمان با دهه ولایت؛

طرح «تبرکات علوی» در کرمانشاه اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف کرمانشاه از اجرای طرح تبرکات علوی در استان خبر داد که براساس آن در روز عید غدیر بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در استان توسط این اداره‌کل در طول این ایام، اظهار کرد: طرح تبرکات علوی همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود و بر اساس آن ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح، افزود: رویکرد اوقاف از فعالیت‌های فرهنگی به اجتماعی تغییر کرده و راه‌اندازی مراکز افق نیز با هدف انجام فعالیت‌های اجتماعی است.

صالحی بیان کرد: در سراسر کشور بیش از هزار منطقه کم‌برخوردار و آسیب‌پذیر مشخص شده است که در کرمانشاه چهار منطقه و در شهرستان‌های دیگر استان نیز این مناطق مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه توزیع کمک‌های معیشتی از ابتدای کرونا در استان مداومت داشته است، گفت: مناطق کم‌برخوردار با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند که قصد داریم در قالب مراکز افق به این نقاط بیشتر توجه کنیم.

صالحی اظهار کرد: اجرای طرح تبرکات علوی از محل درآمد موقوفات امام‌زادگان استان تهیه شده و مردم و خیرین نیز می‌توانند از طریق شماره حساب امام‌زادگان سطح استان در این امر خیر سهیم باشند. رفع محرومیت و دستگیری از نیازمندان از اقدامات شاخص امیرالمؤمنین(ع) بود و باید جامعه اسلامی با تأسی از این امر در این مسیر گام بردارد.

وی در پایان تصریح کرد: زمینه همدلی و همراهی اقشار مختلف جامعه را فراهم کنیم تا غبار محرومیت را از مناطق پیرامون خود بزدایم.

انتهای پیام
captcha