تهدید کرونا در مسابقات قرآن دانش‌آموزی به فرصت تبدیل شد
کد خبر: 3915932
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش:

تهدید کرونا در مسابقات قرآن دانش‌آموزی به فرصت تبدیل شد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از روند فعالیت‌های دبیرخانه سی‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور مستقر در آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بازدید کرد.

به گزارش ایکنا، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از روند فعالیت‌های دبیرخانه سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بازدید کرد.

وی با ابراز خرسندی از روند این بازدید و تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این دبیرخانه گفت: شیوع کرونا ‌نه‌ تنها ما را از فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز دور نکرد، بلکه با تغییر روش و شیوه برگزاری مسابقات، فعالیت ارزشمندی انجام گرفت و این تهدید به فرصت تبدیل شد.

مسیب‌زاده افزود: در چهارمین مرحله سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور، مجریان برگزاری در شهرستان‌های استان تهران و خراسان رضوی در محضر حرم مطهر امام رضا(ع) و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) توانستند به نحوی شایسته‌ میزبان شرکت‌کنندگان باشند و مسابقات را به صورت مجازی برگزار کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسابقات می‌تواند بهانه‌ای باشد تا دانش‌آموزان در این بستر خود را با ارزش‌های والای دینی آشنا کنند، ادامه داد: امسال که در خانه ماندن شعار است، دانش‌آموزان نیز می‌توانند با در خانه ماندن، زمانی برای استراحت و سالم ماندن داشته باشند و هم خودشان را با آموزه‌های ارزشمند دینی قرآن و عترت، نماز، اذان، احکام، انشای نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر و حفظ قرآن آشنا کنند.

وی با تأکید بر اینکه همه این موارد بهانه‌هایی ارزشمند است تا ضمن در خانه ماندن، خود را به این آموزه‌های ارزشمند مسلح و به آن تکیه کنیم و با اذعان به اینکه مقام معظم رهبری از بیش از یک دهه پیش تأکید داشتند که باید از تمامی ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کرد، اظهار کرد: ایشان مطالب زیادی را فرمودند و از میان این فرمایش‌ها، سه جمله مهم در ذهن من همواره ملکه است. نخست آنکه اهمیت پرداختن به فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، دوم آنکه اگر رهبر نمی‌شدم، مسئول فضای مجازی کشور می‌شدم و سوم آنکه در این روزگار ذکر مستحبی بعد از هر نماز واجب، پرداختن به کار فرهنگی در فضای مجازی است.

مسیب‌زاده ادامه داد: آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه «شاد»، بستری امن و ایمن را برای دانش‌آموزان مهیا کرده تا بتوانند از فضای مجازی استفاده‌های لازم را ببرند و همان گونه که ملاحظه می‌کنید، علی‌رغم اینکه با یکی دو شیوه دیگر آثار دانش‌آموزان را دریافت و حمایت و پشتیبانی می‌کنیم، کلیت کار در بستر فضای شاد انجام می‌گیرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از حضور بیش از ۱۶۰ داور ملی و بین‌المللی در این دوره از مسابقات در کنار خیل کثیری از همکاران آموزش و پرورش، گفت: با احترام به آنانی که در برگزاری این دوره از مسابقات زحمت کشیده‌اند، اعتراف می‌کنیم که در این کار نوپا هستیم و تجربه ما در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha