خبرنگاران مسئولان را از مسائل حاشیه‌ای دور کنند
کد خبر: 3916046
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

خبرنگاران مسئولان را از مسائل حاشیه‌ای دور کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به نقش رسانه‌ها در حرکت دادن جامعه به سمت مصالح جمعی و مهم تأکید کرد: خبرنگاران مسئولان را از مسائل جزئی و حاشیه‌ای دور کنند.

خبرنگاران مسئولان را از مسائل حاشیه‌ای دور کنند

به گزارش ایکنا از اصفهان، حیدر قاسمی، معاون استاندار اصفهان، امروز، 21 مرداد ماه در وبینار بزرگداشت روز خبرنگار در اصفهان، اظهار کرد: مسائل جزئی مانع پرداختن مسئولان به مسائل کلان و مهم، مصالح عمومی و ملی می‌شود و مسئولان را با مسائل حاشیه‌ای درگیر و از مسائل مهم دور می‌کند. خبر و آگاهی همواره موجب تغییر و اصلاح است و جامعه بی‌خبر همیشه سکون دارد و منفعل است.

وی با اشاره به نقش خبرنگار در رشد و توسعه جوامع گفت: اگر ارتباط و اعتماد درست باشد، هدف بهتر به نتیجه خواهد رسید؛ خبرنگاری فراتر از یک شغل است و چون اقدامات خبرنگاران ایثارگرانه و فداکارانه است.

قاسمی با بیان اینکه فضای جامعه نیازمند مداراست، افرود: ترویج صبوری و عقلانیت موجب پیشرفت سریع امور خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت امانتداری خبرنگار در انتقال پیام، تأکید کرد: وقتی اعتماد بین مسول و خبرنگار فراهم می‌شود، انتقال مفاهیم باید با توجه به جمیع جهات صورت گیرد؛ خبرنگاران نقش مهمی در ترویج اخلاقیات و حرکت سوق دادن به رشد و تعالی دارد و امیدآفرین دارند.

قاسمی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت تاکید کرد: تولید نشاط، ایجاد فضای اعتماد و امید به آینده نقش موثری در افزایش سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه امسال محرم در فضایی کرونایی دنبال می‌شود، ادامه داد: محرم تداعی کننده نهضت حسینی است ولی امسال با توجه به اینکه در فضایی کرونایی قرار داریم، مستلزم آن است که کلیه مردم با توجه به جمیع جوانب شور حسینی را دنبال کنند و به گونه‌ای باشد که افزایش ابتلا به فوتی در این مقطع زمانی مدیریت شود. خبرنگاران در ترسیم فضای عاشورایی و حماسی جامعه در عین رعایت موازین بهداشتی نقش موثری دارند.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت امنیت شغلی و آرامش خبرنگاران خاطر نشان کرد: مسائل خبرنگاران با احصا و دسته بندی مشکلات و مسائل حوزه رسانه و خبر قابل پیگیری است از طریق کمیته‌ای ویژه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha