مرکز «صیانت از خانواده» در ابرکوه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3916050
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

مرکز «صیانت از خانواده» در ابرکوه راه‌اندازی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به فعالیت 3 مرکز صیانت از خانواده در استان گفت: چهارمین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان ابرکوه راه‌اندازی می‌شود.

مرکز صیانت از خانواده در شهرستان ابرکوه راه اندازی می شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد 22 مردادماه در نشست با تعدادی از مسئولان شهرستان ابرکوه با اشاره به فعالیت 3 مرکز صیانت از خانواده در استان اظهار کرد: چهارمین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان ابرکوه راه‌اندازی می‌شود. 

وی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته در سطح کشور در بحث خانواده گفت: به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رصد و آموزش‌های قبل از ازدواج به سازمان ورزش و جوانان، در مرحله عقد و تحت عنوان آموزش‌های حین ازدواج به دانشگاه علوم پزشکی محول شده است.

رحیمی‌زاده افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به عنوان متولی در فرآیند دعاوی خانواده، بحث آموزش‌های حین طلاق را بر عهده دارد که حسب قانون دعاوی را جهت صلح و سازش به مشاوره ارجاع می‌دهد اما متاسفانه متولیان نسبت به آموزش‌های پس از طلاق به ویژه نسبت به فرزندان طلاق غفلت کرده‌اند که آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به فعالیت اولین مرکز صیانت از خانواده استان در شهرستان میبد گفت: عملکرد موفق این مرکز باعث شد تا در شهرستان‌های اردکان و بهاباد نیز مرکز صیانت از خانواده راه‌اندازی شود.

رحیمی‌زاده اظهار کرد: طرح مرکز صیانت از خانواده از معدود طرح‌هایی است که از پایین به بالا اجرا شده به این معنی که ابتدا در شهرستان‌ها اجرا و سپس در مرکز استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در مرکز استان آمار طلاق رو به افزایش است گفت: در شهرستان ابرکوه و با استفاده از ظرفیت مشاوره شاهد کاهش 30 درصد پرونده دعاوی در حوزه خانواده در سال گذشته بوده‌ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تصریح کرد: همچنین در شهرستان ابرکوه آمار طلاق توافقی 22 درصد کاهش داشته در حالیکه در مرکز استان طلاق‌ها به سمت طلاق توافقی در حال تغییر است.

انتهای پیام
captcha