مجلس امام حسین(ع) وادی مقدس است
کد خبر: 3916056
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

مجلس امام حسین(ع) وادی مقدس است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: مجالس اهل بیت(ع) و مجلس عزای امام حسین(ع) مانند وادی مقدس است، در در وادی مقدس هر انسانی اجازه ورود ندارد، ورود به این مکان مقدس به شرط بهره مندی از ظرفیت و شرایطی خاصی است.

مجلس امام حسین(ع) وادی مقدس استحجت‌‌الاسلام حبیب‌اله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، در جمع مسئولین هیئات مذهبی استان اظهار کرد: اگر می‌خواهید امام حسین(ع) و مجلس اباعبدالله و اهل بیت را تعظیم و بزرگ بدارید و نام امام حسین را در عالم تبلیغ کنید، امسال باید علاوه بر عزاداری، دستورالعمل های بهداشتی را خوب رعایت کنید.
نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: امروز دشمن می‌خواهد از این فرصت برای هجمه‌های خود علیه هیئت‌های حسینی استفاده و به آنان هجوم اورد، دشمن به دنبال نقطه ضعف و برجسته نمودن آنها علیه هیئت ها و روضه‌های حسینی است.
وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد از این فرصت به نفع خود سوء استفاده کند اضافه کرد: همه فعالان در این عرصه اگر به دنبال تبلیغ امام حسین(ع) هستند در رعایت پروتکل‌ها دقت و اهتمام داشته باشند.
شعبانی ادامه داد: جامعه مذهبی، ائمه جمعه، هیئت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها بیشترین همکاری را با ستاد استانی پیشگیری از کرونا داشته‌اند، اما در عین حال دشمن در تلاش است تا از این فرصت به نفع خود استفاده کند لذا مجالس عزاداری باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

اهتمام ویژه مجالس عزاداری امام حسین(ع)  به رعایت دستورالعمل های بهداشتی
امام جمعه همدان ادامه داد: لذا ما باید در ایام محرم، فرهیختگی هیئت های حسینی را ثابت کنیم و بگوییم که جلسات ما صرفا شور نیست بلکه مجالس شعور و محلی برای معرفت و اندیشه است.
شعبانی اظهار کرد: برخی افراد که با برگزاری مراسم عزاداری در محرم مخالفت می‌کنند صرفا دشمن نیستند بلکه نگرانی از شیوع بیماری کرونا را دارند لذا همه ما در برابر سلامتی افراد حاضر در مراسم مسئولیم.
وی با اشاره به اینکه باید قدر مجالس عزاداری را بدانیم گفت: مجالس اهل بیت(ع) و مجلس عزای امام حسین(ع) مانند وادی مقدس است، در در وادی مقدس هر انسانی اجازه ورود ندارد، ورود به این مکان مقدس به شرط بهره مندی از ظرفیتی خاصی است، هر انسانی لیاقت حضور در مجلس امام حسین را ندارد همانگونه که هر چشمی نمی‌تواند بر مصیبت اباعبدالله گریه کند.
وی ادامه داد: در وادی مقدس هر کسی را اذن دخول نیست، انسان برای حضور در این مکان مقدس باید از طهارت درونی برخوردار باشد که اکثر مردم ما فارغ از شکل و ظواهر متفاوت از این مهم برخوردار هستند.

مجالس اهل بیت(ع) محلی برای معامله و ارضاء شهوات نباشد
شعبانی گفت: اگر برخی افراد در این ایام فرصت و شرایط حضور در مجالس عزای اباعبداالله را ندارند این مجلس عزا را در منزل خود و در کنار خانواده خود برپا کند، به حضرت موسی (ع) برای ورود به وادی مقدس دستور داده شد کفش های خود را برکن، این کندن کفش علاوه بر معنای ظاهری کفش به معنای دوری از شهوات است.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد شهوات خود را در مجالس اهل بیت ارضاء می‌کنند ادامه داد: برخی افراد مجلس اهل بیت را مجلس معامله خود قرار می‌دهند، مجلس عزای امام حسین(ع) و اهل بیت وادی مقدس است و نباید محلی برای ارضاء شهوات انسان در موضوعات مختلف شود.
شعبانی با اشاره به اینکه خوشبختانه آسیب های مجالس عزاداری در استان وجود ندارد و یا بسیار کم است ادامه داد: اینجا دستگاه امام حسین(ع) است، این دستگاه نیازمند اخلاص است
نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنهایی که ترس از حضور در مجالس به دلیل کرونا دارند می‌توانند در این مراسم‌ها حضور نداشته باشند اما نباید عامل تضعیف و کوتاهی این مجالس نیز شوند اما می‌توان با رعایت دستورالعمل‌ها هم مجالس را داشت و هم سلامتی.
وی با بیان اینکه ما ازلذت های واقعی دور شده ایم گفت: امروز بشر متأسفانه دچار غفلت و سردگمی شده و از زندگی خود لذت نیز نمی‌برد، در گناه هیچ لذتی وجود ندارد، لذت واقعی در درک مقامات اهل بیت و در اتصال به خاندان اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام
captcha