پاکستان علیه اقدام موهن شارلی‌ابدو اعتراض کرد
کد خبر: 3920703
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

پاکستان علیه اقدام موهن شارلی‌ابدو اعتراض کرد

وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه عاملان توهین به مقدسات اسلامی باید به دست عدالت سپرده شوند، گفت: دولت اسلام‌آباد ضمن ابراز نگرانی جدی علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی‌ابدو، از این بابت به دولت فرانسه اعتراض کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، «شاه محمود قریشی»، وزیر امور خارجه این کشور، امروز پنجشنبه، 13 شهریور، در یک پیام ویدئویی اعلام کرد: مردم و دولت پاکستان اقدام مجله فرانسوی شارلی ابدو را در انتشار کاریکاتورهای موهن با قوی‌ترین کلمات ممکن محکوم می‌کنند.
 
وی افزود: اسلام‌آباد نگرانی و اعتراض خود را به پاریس ابلاغ کرده و سفیر فرانسه در پاکستان نیز در جریان مواضع ما قرار گرفته است. چنین گستاخی و اقدامات توهین‌آمیز نه تنها نباید در آینده تکرار شود، بلکه ما خواستار برخورد با عاملان آن و سپرده شدن آنان به دست عدالت هستیم.
 
وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: این کشور نظامی مردم‌سالاری و حامی آزادی بیان دارد، اما آزادی بیان هرگز به معنای بی‌حرمتی به مقدسات و یا تحریک احساسات دیگران نیست. شارلی ابدو مرتکب آزار و تحریک احساسات میلیاردها مسلمان در جهان شده، در حالی که ما از جامعه بین‌الملل انتظار داریم که ضمن واکنش فوری به اینگونه اقدامات توهین‌آمیز، برای مقابله با آن  اقدام کند.
 
شاه محمود قریشی با ابراز نگرانی جدی از افزایش اسلام‌هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: باید در سطح جهانی و در مجمع مشترک گرد هم آمده و علل این اقدامات را بررسی کنیم و بسنجیم که چگونه می‌توان جلوی عاملان تحریک احساسات مردم را گرفت.
 
پیش‌تر وزارت امور خارجه پاکستان تصمیم مجله فکاهی شارلی‌ابدو در فرانسه را برای انتشار مجدد کاریکاتورهای موهن با موضوع نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) قویاً محکوم کرده بود.
 
شارلی‌ابدو یک مجله فکاهی چپ‌گرای فرانسوی و ماهیت کاری آن هتاکی است و از نظر محتوا به شدت ضدمذهب تلقی می‌شود، به گونه‌ای که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ کاریکاتورهایی را با موضوع پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که باعث شد مسلمانان کشورهای اسلامی در اعتراض به این اقدام تظاهرات کنند.
 
همچنین، مسلمانان پاکستانی قرار است فردا پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف این کشور، در محکومیت این اقدام توهین‌آمیز شارلی ابدو راهپیمایی کنند.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ح.س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۵:۲۴
0
0
در خصوص همین موضوع برای دبیر خبرنگاران افتخاری مقاله‌ای قرآنی از طریق پیام‌رسان سروش ارسال کردم. لطفاً پس از مطالعه آن را در خبرگزاری منتشر کنید.
captcha