جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 3922673
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از برگزاری جشنواره کتاب‌خوان و رسانه با هدف زنده نگاه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، معصومه حسنی‌خوانسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان امروز، ۲۳ شهریورماه در نشستی از برگزاری نخستین جشنواره کتاب‌خوان و رسانه در این استان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره کتاب‌خوان و رسانه با هدف زنده نگاه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و نقش مطالعه و تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» در سال پایانی قرن ۱۴ با موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب‌خوان»، «اهداف کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» شامل «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی» و ... برگزار می‌شود و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار خود را از تاریخ انتشار فراخوان تا ۲۲ بهمن به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حسنی‌خوانسار گفت: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر، گزارش، سرمقاله و یادداشت، گفت‌وگو، مقاله و عکس» برگزار خواهد شد و دارای ۲ بخش جنبی شامل اهدای جایزه به بهترین مطالب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضا‌های فرهنگی ایران اسلامی و اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه افزود: بخش ویژه این جشنواره به رسانه‌های دیداری و شنیداری با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان‌ها و کتابخانه‌های عمومی اختصاص دارد.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار گفت: نسخه منتشر شده آثار باید اسکن ارسال شود و آثار منتشر شده در خبرگزاری‌ها علاوه بر ارسال تصویر باید دارای لینک انتشار نیز باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه تصریح کرد: جمع‌بندی و داوری اولیه تا ۳۰ بهمن‌ماه و داوری نهایی تا ۱۰ اسفندماه انجام می‌شود و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نهایی جشنواره همزمان با تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۱۷ اسفندماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha