فعالیت ۶ شرکت و مؤسسه پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا
کد خبر: 3923880
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

فعالیت ۶ شرکت و مؤسسه پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا

معاون علمی رئیس‌جمهور به فعالیت بیش از ۶ شرکت و مؤسسه پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه کرونا کالای خاصی از خارج از کشور وارد نمی‌شود و تمامی دستگاه‌های پزشکی و دارو‌ها در داخل تولید می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، سورنا ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور امروز، ۲۹ شهریورماه در بازدید از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، اظهار کرد: از پایه‌های توسعه فناوری در هر استان پارک‌های علم و فناوری است و همیشه درخصوص زیست‌بوم صحبت شده که بخش عمده‌ای از این زیست بوم را پارک‌های علم و فناوری می‌سازد.

وی افزود: در این سفر تصمیمات جدی در حوزه پارک‌های علم و فناوری گرفته می‌شود که این تصمیم‌ها درخصوص کمک استانداری و جهاد دانشگاهی است و توسعه این موضوع در تمامی شهر‌های استان باید اتفاق بیافتد.

ستاری با اشاره به اینکه مراکز رشد باید توسعه یابند، گفت: برای تجاری‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باید استعداد‌ها شناسایی شوند.

معاون علمی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در بازدید از پتروشیمی نیز توسعه شرکت دانش‌بنیان مطرح بود و این مواد را کشور سالیان طولانی وارد می‌کرده است.

وی به فعالیت بیش از ۶ شرکت و مؤسسه پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: در حوزه کرونا کالای خاصی از خارج از کشور وارد نمی‌شود و تمامی دستگاه‌های پزشکی و دارو‌ها در داخل تولید می‌شود.

ستاری با بیان اینکه اتفاقاتی نیز در حوزه واکسن رخ داده است، گفت: نتایج این امر توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیات اینکه بیش از ۱۴۰ نوع خدمت به شرکت‌ها ارائه می‌شود، اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌ها در استان امیدواریم تا شاهد فعالیت بیشتر بخش خصوصی در این استان باشیم.

انتهای پیام
captcha