پیشرفت در عرصه علم و فناوری بالاترین خدمت به مردم است
کد خبر: 3923930
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶

پیشرفت در عرصه علم و فناوری بالاترین خدمت به مردم است

آیت‌الله علما در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امروز بالاترین خدمت به مردم پیشرفت در عرصه علم و فناوری است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عصر امروز، ۲۹ شهریورماه در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اظهار کرد: فضای پیشرفت کرمانشاه به‌دلیل داشتن استاندار پرتلاش و نمایندگان فعال وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به منویات رهبری درخصوص اهمیت خدمت به مردم، افزود: بزرگترین مستحب در دنیا، خدمت به مردم است و امروز بالاترین مرتبه آن پیشرفت در عرصه علم و فناوری است.

آیت‌الله علما تصریح کرد: حمایت از پیشرفت علم و فناوری لازمه پویایی و شادابی یک جامعه است و موجب پیشرفت می‌شود.

درادامه این دیدار سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: در کرمانشاه از نظر کمیت شرکت‌ها در عرصه علم و فناوری مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه زیرساخت‌ها با مشکل مواجه هستیم.

ستاری تصریح کرد: اعتبارات لازم درخصوص حل مشکلات زیرساخت‌ها تأمین شده و فقط به‌دلیل شیوع بیماری کرونا سرعت پیشرفت کار‌ها کند شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌ها مشکل مالی نداریم و اطمینان می‎دهیم پروژه ساخت کاتالیست شرکت پلیمر که صبح امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد زودتر از موعد مقرر به انجام برسد.

ستاری افزود: وضعیت فعلی علمی و فناوری کرمانشاه راضی کننده نیست و لازم است پروژه‌ها با دقت بیشتری پیگیری و به سرانجام برسد.

وی بیان کرد: ضمن لزوم وارد کردن بخش خصوصی برای پروژه‌های علمی و فناوری باید فرهنگ کار در استان تصحیح شود.

ستاری اظهار کرد: در استان کرمانشاه شرکت‌های زیادی وجود دارد که برای رسیدن به اهدافشان نیازمند حمایت هستند از این رو از مسئولین استان می‌خواهیم از این پروژه‌ها با تمام توان حمایت کنند.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه پیشرفت‌های خوبی در زمینه علم و فناوری در استان کرمانشاه در حوزه پلیمر و پتروشیمی داشتیم که این پیشرفت‌ها، چون در داخل کشور به وجود آمده ارزشمند است.

وی عنوان کرد: امیدواریم حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برشتاب پیشرفت این پروژه‌ها بیافزاید و به زودی شاهد بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های نیمه کاره در عرصه علم و فناوری در استان کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام
captcha