فعالیت کانون‌های مساجد به سمت کمک مؤمنانه سوق پیدا کرده است
کد خبر: 3924208
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

فعالیت کانون‌های مساجد به سمت کمک مؤمنانه سوق پیدا کرده است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: در شرایط شیوع کرونا و با توجه به مشکلات معیشتی که برای مردم رخ داده فعالیت کانون‌های مساجد به سمت رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه سوق پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نقش و جایگاه مساجد در آن دوران، اظهار کرد: پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس نشئت گرفته از تفکرات مسجدی بود.

وی افزود: جوانان این مکتب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و با خون خود از مرز‌های این آب و خاک به دفاع برخاستند که این ایثار برای همیشه تاریخ در اذهان باقی می‌ماند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور با بیان اینکه هفته دفاع مقدس باید دوران گرامیداشت یاد افرادی باشد که برای دین جان‌فشانی کردند، گفت: جوانان در دوران دفاع مقدس با علاقه و اراده خود به جبهه‌ها می‌رفتند و این برخاسته از تربیت مسجدی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه به برنامه سه‌شنبه‌های تکریم در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این برنامه متناسب با اهمیت پرداختن به تفکر مسجدی و با هدف والای گرامیداشت جایگاه شهدا اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کرمانشاه، شهدای برجسته‌ای دارد که در نهاد مسجد رشد پیدا کردند و به معرفتی دست یافتند که در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند و باید به‌عنوان الگو به جامعه و نسل جوان معرفی شوند و در طرح سه‌شنبه‌های تکریم به‌دنبال این امر هستیم.

حجت‌الاسلام کلات‌پور اظهار کرد: امروز مساجد با ایجاد زمینه احیای الگو‌های ارزشمند برای جوانان تلاش می‌کند؛ چرا که جوانان در بسیاری از کانون‌های مسجد فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه به فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان در این ایام اشاره کرد و افزود: در شرایط سخت امروز از شیوع بیماری کرونا تا مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه‌اند کانون‌های مساجد و اعضای این کانون‌ها پای کار بوده‌اند و فعالیت کانون‌ها به‌سمت رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه سوق پیدا کرده و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی در پایان گفت: کانون‌های مساجد در این ایام فعال‌تر و پویاتر از هر زمان دیگری عمل کردند و نشان دادند چگونه رسالت خود را در ایامی که برنامه‌ها و اجتماعات مذهبی تعطیل بود به‌درستی انجام دادند.

انتهای پیام
captcha