هیئت‌های مذهبی مطالبه‌گر فعالیت‌های فرهنگی باشند
کد خبر: 3924378
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵

هیئت‌های مذهبی مطالبه‌گر فعالیت‌های فرهنگی باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: رصد فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری از مسئولان برای ارائه راهکار از اهداف مهم هیئات مذهبی باشد.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تأکید بر برنامه‌ریزی صحیح ویژه‌برنامه‌های اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر، اظهار کرد: اربعین دارای ابعاد مهمی است که یکی از آن‌ها در بحث پیاده‌روی است و امسال به‌دلیل آن که امکان حضور فراهم نیست باید به دیگر ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین‌المللی آن پرداخت.

وی افزود: اربعین موضوعی فرا‌دینی و بر‌پایه توحید و تأکید بر تأسیس جامعه‌ای مهدوی است که بشر در انتظار آن بوده و در این جامعه جدید امام حسین(ع) محور و زمینه‌ساز تمدن اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: اربعین نقش مهمی در تداوم پیام عاشورا مبنی بر آزادی‌خواهی و ظلم‌‍‌ستیزی در دنیا دارد و ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال نهضت سرخ حسینی به نسل‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه از دیگر ابعاد اربعین است که به‌منظور تبیین آن باید همت مضاعفی انجام گیرد.

وی به نقش هیئت‌های مذهبی در این ایام اشاره کرد و افزود: رصد رخداد‌ها و فعالیت‌های فرهنگی جامعه باید از اهداف مهم هیئت‌های مذهبی باشد. اشاعه فرهنگ و نهضت حسینی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از به انحراف کشیدن جامعه به سمت افکار غرب باید از مهم‌ترین اهداف هیئت‌های مذهبی باشد.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی باید مطالبه‌گر فعالیت‌های فرهنگی باشند، گفت: رصد فعالیت‌های فرهنگی و مطالبه‌گری از مسئولان برای ارائه راهکار از اهداف مهم هیئت‌های مذهبی است.

انتهای پیام
captcha