انگیزه خدمت‌رسانی را با تقویت فرهنگ ایثار بالا ببریم
کد خبر: 3924608
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

انگیزه خدمت‌رسانی را با تقویت فرهنگ ایثار بالا ببریم

یک رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه آن دوران یادآور سال‌ها مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است و آنان که با شجاعت و شهامت ایستادند درس ایثار و رشادت دادند، گفت: امروز با مشق این درس الفبای خدمت‌رسانی به کشور و مردم را دوباره سرمشق کنیم.

سعید کریمی، رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با بیان اینکه دفاع مقدس یادآور سال‌ها مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود و در آن دوران جوانان این آب و خاک با شجاعت و شهامت ایستادند و حماسه ماندگاری خلق کردند، گفت: جوانان با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل و با روحیه شهادت‌طلبی و جهادی خود توانستند هشت سال در برابر استکبار جهانی که جنگی تمام عیار تحمیلی علیه ملت ایران به راه انداخته بودند ایستادگی کنند و با اقتدار سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: دفاع مقدس امروز باید یادآور سال‌ها مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن است. به یاد دارم سن و سالم برای رفتن به جبهه‌ها اینقدر کم بود که خانواده من حاضر به حضور من در جبهه نبودند، من در آن دوران ۱۷ سال سن داشتم؛ جنگیدم تا به جبهه‌های جنگ اعزام شوم و حضور من در جبهه باعث شد تا در آن سن مفهوم فداکاری، شجاعت، همدلی و در یک کلام ایثار را به معنای واقعی کلمه درک کردم و تا امروز سعی کرده‌ام این مفاهیم را برای خود حفظ کنم.

کریمی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس برای رزمندگان مفهوم جنگ نداشت بلکه مدرسه ایثار، رشادت و از خودگذشتگی بود و بی‌تردید امروز اگر امنیت و آرامشی داریم مرهون تلاش‌ها و جانفشانی و از خودگذشتگی رزمندگانی است که برای خدمت به کشورشان ایثار کردند و با ترسیم تابلویی زیبا از تمامی مفاهیم یاد شده به خلق اثری پرداختند که برای همیشه تاریخ در اذهان ملت ایران زنده می‌ماند.

این رزمنده کرمانشاهی دوران دفاع مقدس با اشاره به برخی از مشکلات که امروز مردم با آن روبه‌رو هستند، گفت: معتقدم امروز باید فرهنگ ایثار در جامعه تقویت شود؛ چراکه با فرهنگ ایثار جوانان جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از مرز‌های این آب و خاک دفاع کردند و امروز باید مسئولان با تقویت این فرهنگ انگیزه خدمت‌رسانی را بالا برده و به کشور خدمت کنند و هفته دفاع مقدس زمانی بسیار خوب برای تداعی و مرور از جان‌گذشتگی‌ها و مشق ایثار است.

وی تأکید کرد: اگر امروز کشورمان با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه است معتقدم برای رفع آن باید دغدغه داشت و این امر با تقویت فرهنگ ایثار ممکن می‌شود. روحیه ایثار و رفتار ایثارگرانه در تمامی بحران‌ها به رفع مشکلات و کاهش مسائل اجتماعی کمک می‌کند و روحیه ایثارگری مایه غرور، اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی ایران اسلامی است.

رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به آیه ۹ سوره حشر «وَیُؤْثِرُونَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ»، گفت: در تاریخ می‌بینیم هر کجا فرهنگ ایثار بین مردم وجود داشته و آن فرهنگی غالب بوده است مردم بیشتر از کیان و سرزمین خود دفاع کرده‌اند و جان و مال خود را در این رابطه تقدیم کرده‌اند و دوران دفاع مقدس نیز بر اساس این فرهنگ شکل گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه آنچه که به انسان برای هزینه کردن مال و جان انگیزه می‌دهد آموزه آخرتی است که با منافع دنیایی هیچ ارتباطی ندارد و ما در بسیاری از عرصه‌های دوران دفاع مقدس این امر را حس کردیم و در بسیاری از صحنه‌های دفاع مقدس دیدیم و برای خود معنا کردیم، بیان کرد: امروز کشور نیازمند تقویت فرهنگ ایثار است و برای این امر باید از امروز تلاش کنیم و ما در دفاع مقدس می‌دیدیم جوانان حول یک محور جمع می‌شدند و انگیزه‌ای پایدارتر از انگیزه‌های آخرتی نداشتند و این امر باعث می‌شد تا از جان خود برای دفاع بگذرند و آیا امروز جامعه ما نیازمند تقویت این فرهنگ نیست تا بتوانیم از پیچ مشکلات کشور عبور کنیم؛ چرا که معتقدم ایثار و از خودگذشتگی به جامعه اطراف ما روح تازه‌ای می‌بخشد.

انتهای پیام
captcha