برگزاری نشست «بانوان نقش‌آفرین در مقاومت» در کرمانشاه
کد خبر: 3926133
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

برگزاری نشست «بانوان نقش‌آفرین در مقاومت» در کرمانشاه

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کرمانشاه از برگزاری نشستی با موضوع اربعین حسینی و بانوان نقش‌آفرین در مقاومت در این استان خبر داد.

افسانه تیرانداز، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری نشست با موضوع اربعین حسینی و بانوان نقش‌آفرین در مقاومت به شیوه مجازی در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این نشست یازدهم مهرماه برگزار خواهد شد و به موضوعاتی، چون بانوان و تقویت جبهه مقاومت، حضرت زینب(س) الگوی زنان مقاومت، نقش بانوان فرهیخته علمی و هنری در گسترش فرهنگ مقاومت، تأثیر پیاده‌روی اربعین بر شکل‌گیری تفکر مقاومت زنان و نقش اربعین حسینی در هم‌افزایی جهانی بانوان جبهه مقاومت می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه اربعین یک پیاده‌روی ساده نیست، افزود: اربعین تداعی عظمت پیاده‌روی حضرت زینب(س) است که با حضور در جریان کربلا پرده از ظلم یزیدیان برداشت و امروز بانوان با تأسی به آن بزرگ بانو می‌بینیم در مبارزه با ظلم و استکبار جهانی نقش کلیدی دارند.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کرمانشاه با اشاره به اینکه موضوع اربعین و اصل آن به بانوان مربوط است، گفت: پس از واقعه کربلا بانوان کاروان به اسارت درآمدند؛ بنابراین اصل مسئله اربعین به بانوان مربوط است و لذا باید در این خصوص جلسات و نشست‌هایی برگزار شود و به تبیین این موضع بپردازند.

تیرانداز با اشاره به جایگاه زنان و خانواده در دین اسلام و با بیان اینکه در بیشتر عرصه‌ها اسلام به حضور بانوان در تمامی ارکان جامعه اسلامی توجه شده، گفت: معتقدم امسال که به دلیل شرایط ناشی از کرونا پیاده‌رویی اربعین انجام نمی‌شود با برگزاری نشست‌ها و جلساتی کاربردی به تبیین نقش بانوان به‌ویژه در جبهه مقاومت باید پرداخت.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه موضوع نقش‌آفرینی بانوان در هیچ یک از عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید مورد غفلت قرار بگیرد، اظهار کرد: اگر بخواهیم هر موضوعی را تحلیل کنیم باید به وجوه مربوط به بانوان نیز توجه شود.

انتهای پیام
captcha