برگزاری ۱۱ کرسی تلاوت در ایام دهه وقف در کرمانشاه
کد خبر: 3929331
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

برگزاری ۱۱ کرسی تلاوت در ایام دهه وقف در کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به برخی برنامه‌های اجرایی دهه وقف در استان از برگزاری ۱۱ کرسی تلاوت قرآن ویژه این ایام خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه وقف صبح امروز، ۲۳ مهرماه در محل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل به‌ویژه در بحث رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، اظهار کرد: مجموعه اوقاف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آنچه را که در توان داشته در حوزه اجرای رزمایش مواسات به میدان آورده و تا امروز بیش از ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۴ میلیارد تومان از محل درآمد موقوفات در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی جامعه این کمک‌ها ادامه دارد و در دهه وقف نیز بیش از ۱۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه درادامه به توزیع لباس بین دانش‌آموزان مناطق بی بضاعت استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزار دست لباس از محل درآمد‌های موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی تهیه شده که در دهه وقف بین جامعه هدف توزیع خواهد شد. از محل درآمد‌های موقوفات استان کتاب‌هایی ویژه دانش‌آموزان به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان تهیه شده که در استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به برخی برنامه‌های اجرایی اوقاف استان در دهه وقف به دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری ۱۱ کرسی تلاوت و ویژه برنامه‌های بقاع متبرکه، برگزاری نشست تخصصی وقف با حضور استاندار کرمانشاه، برگزاری همایش یاوران وقف از طریق ویدئوکنفرانس، اجرای دست‌های مهربانی، اجرای طرح مهرتندرستی در مناطق حاشیه‌نشین، برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر، همایش تجلیل از حافظان و فعالان قرآنی و غبارروبی و عطرافشانی از بقاع متبرکه اشاره کرد.

وی به ثبت ۱۷ وقف جدید در استان نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ وقف جدید داشته‌ایم که عمده این موقوفات در حوزه‌های قرآنی و کمک به نیازمندان و ایتام بوده است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به راه اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه از اجرای طرح توسعه باغات با همکاری شرکت دانش‌بنیان به‌منظور الگوسازی در اراضی دیم خبر داد.

حجت‌الاسلام صالحی در پایان به ضرورت برنامه‌ریزی رسانه برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اشاره و اظهار کرد: افزایش آگاهی مردم در مورد اهمیت پرداختن به وقف اثرگذار و زمینه‌ساز افزایش تعداد موقوفات در استان است.

انتهای پیام
captcha