برگزاری مسابقات مدهامتان در کرمانشاه به شیوه غیرحضوری
کد خبر: 3931328
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

برگزاری مسابقات مدهامتان در کرمانشاه به شیوه غیرحضوری

چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در مرحله استانی به شیوه غیرحضوری در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مرحله استانی چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در کرمانشاه به شیوه غیرحضوری و از طریق بارگذاری در سامانه بچه‌های مسجد bachehayemasjed.ir در مراحل استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط حضور در این دوره مسابقات، افزود: این مسابقات در دو گروه بانوان و آقایان و در رده سنی ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود. این مسابقات در رشته تلاوت نور «ترتیل» با میزان و الگوی تلاوت از سوره یاسین فراز ۱ آیات ۱ تا ۱۲ و فراز ۲ آیات ۳۳ تا ۴۰ خواهد بود، همچنین سوره الرحمن فراز ۱ آیات ۱ تا ۱۸ و فراز ۲ آیات ۶۰ تا ۷۸ و سوره واقعه فراز ۱ آیات ۱ تا ۲۴ و فراز ۲ آیات ۵۷ تا ۷۴ خواهد بود که در این بخش فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا داوری خواهد شد.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: در رشته قرائت نماز ویژه بانوان و آقایان شرکت‌کنندگان با اجرای زنده نماز ۳ رکعتی اثر مربوطه تمام اذکار «تسبیحات اربعه» با صدای بلند قرائت می‌کنند و در این رشته بخش فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز داوری می‌شود.

مدیر ستاد فهما کرمانشاه با اشاره به شرایط حضور در رشته مکبری، گفت: این رشته ویژه آقایان است و دو رده سنی زیر ۹ سال و بالای ۹ تا ۱۴ سال برگزار می‌شود و آثار ارسالی در این رشته مربوط به اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی است و بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز داوری خواهد شد. نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری راه می‌یابند و با توجه به شرایط فعلی نحوه برگزاری و حضور در مرحله کشوری اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام کلات‌پور به شیوه داوری مسابقات در مرحله استانی اشاره و بیان کرد: مشخصات نفرات اول رشته‎‌ها حداکثر تا تاریخ ۱۷ دی‌ماه در اختیار ستاد کشوری این مسابقات قرار می‌گیرد و مستندات و مدارک داوری مرحله استانی در ستاد استان بایگانی می‌شود.

مدیر ستاد فهما کرمانشاه با اشاره به مکان اجرا و ضبط آثار ارسالی به این مسابقه با توجه به شیوه اجرای غیرحضوری، گفت: با توجه به شیوع کرونا ضبط آثار ارسالی در منزل بلامانع است، ولی در شرایط عادی اجرا و ضبط در فضای مساجد اولویت دارد و دارای امتیاز بیشتری است. نفرات برتر مسابقات کشوری مدهامتان، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، بسیج و معاونت قرآن و عترت طی سال‌ها ۹۶ تا ۹۸ از رتبه‌های اول تا سوم، ممتاز، عالی و شایسته تقدیر و متسابقانی که در مرحله استانی مسابقات مذکور رتبه اول را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این دوره مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha