فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی خراسان رضوی تجلیل شدند
کد خبر: 3935394
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
در دومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار؛

فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی خراسان رضوی تجلیل شدند

در دومین روز از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولان استانی و کشوری، فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان خراسان رضوی تقدیر شدند.

فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی خراسان رضوی تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، امروز 25 آبان‌، در دومین روز از هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، با حضور مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی، محمد صادق براتی، معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی و حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار و از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان خراسان رضوی تقدیر شد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در این مراسم هفته کتابخوانی و کتابدار را به خادمان عرصه فرهنگ در کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی تبریک گفت.

رمضانی ادامه داد: در حالی که در سال جاری با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی بر جامعه حاکم شده است و در تمامی خانواده‌ها نشانی از استرس و اضطراب دیده می‌شود، فعالیت کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه در خانه‌ها و منازل جایگاه خود را پیدا کرده است. مطالعه و کتابخوانی غذای روح بشر است و همانگونه که غذای جسم لازم است، غذای روح نیز باید برای استفاده افراد فراهم باشد.

رمضانی تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات موجود در ابتدای کار، برای فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی، کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور به سرعت با شرایط جدید آشنا شدند و در حال حاضر تلاش کتابداران برای انجام رسالت خود در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه بیش از پیش شدت گرفته است.

محمد صادق براتی، معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه، گفت: در حالی‌که همه جامعه درگیر معضلی به نام کرونا هستند، حوزه فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی در تلاش هستند که کتاب و کتابخوانی جایگاه خود را در جامعه حفظ کند.  از همه کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند تا شاهد اتفاقات خوب فرهنگی در استان امام رضا(ع) باشیم، تشکر می‌کنم.

براتی ادامه داد: خراسان رضوی با میزبانی از 30 میلیون زائر و 3 میلیون غیر ایرانی در طول سال در شرایط غیر از کرونا در استان و مشهدالرضا(ع) شایسته جایگاه فرهنگی والا و برجسته در سطح کشور و جهان اسلام است.

معاون هماهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد و افزود: با ادامه تلاش‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ایجاد مسیرهای مطالعاتی شاهد ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) در مشهدالرضا به عنوان قطعه‌ای از بهشت باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته کتاب یاد و خاطره شهدای والا مقام به ویژه شهید عباس غفرانی تنها شهید کتابدار استان خراسان رضوی را گرامی داشت.

وی سال جاری را به واسطه ابتلای جامعه به ویروس کرونا سالی سخت عنوان کرد که بسیاری از افراد با این ویروس منحوس درگیر شدند و عده‌ای نیز عزیزان خود را از دست دادند.

سبزیان تاکید کرد: با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در اجتماع ایجاد کرد، اما تجربه ارزشمندی نیز به وجود آورد و شاهد شیوه‌های نوین و خلاقانه در ادامه ارتباط کتابخانه‌های عمومی با مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بودیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزاری نشست‌های کتابخوان، محافل ادبی، معرفی کتاب، برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، قیام کتابخانه‌های عمومی در ابراز ارادت به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) در قالب برنامه حسینیه کتاب و برنامه‌های مفصل کتابخانه‌های عمومی در پاسداشت شهدا در ایام هفته دفاع مقدس را گوشه‌ای از این اقدامات عنوان کرد.

در بخش تقدیر از انجمن‌های فعال کتابخانه‌های عمومی استان از احمد شافعی، فرماندار باخرز، مرتضی حمیدی، فرماندار تربت جام، مرتضی محبی‌فر، فرماندار جغتای، حسین جمشیدی، فرماندار جوین، حسین سنجرانی؛ فرماندار خواف و حامد قربانی، فرماندار گناباد به عنوان فرمانداران برگزیده مسئول انجمن کتابخانه‌های عمومی در استان تقدیر شدند

در بخش کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان نیز اسماء قلی‌زاده، کتابدار نمونه استان در فعالیت‌های شاخص، حسین ملکوتی، کتابدار نمونه استان در فعالیت‌های ترویجی، الهه فیض، کتابدار نمونه استان در فضای مجازی، سمانه خوشبخت، کتابدار نمونه استان در فضای مجازی، فاطمه زهرا قلعه نوی کتابخوان نمونه استان در رده سنی نوجوان و سجاد نیکخوی؛ کتابخوان نمونه استان در رده سنی کودک تقدیر شدند.

انتهای پیام
captcha