همراهی با مساجد برای شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت محلات
کد خبر: 3936382
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
گروه جهادی شهید خلیلی دنبال می‌کند؛

همراهی با مساجد برای شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت محلات

مدیر گروه جهادی شهید محمدحسن خلیلی استان البرز تمرکز در محلات با محوریت مساجد را عامل اصلی موفقیت‌ و توسعه فعالیت‌های این گروه بیان کرد.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی از گذشته تا به امروز یکی از ظرفیت‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه محرومیت‌زدایی در کشور بوده‌اند. مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده‌اند: «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است و این دو هیچ یک نقطه پایان ندارد. پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.»

با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، حرکت‌ گروه‌های جهادی در کشور رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به حوزه معیشتی اقدام می‌کنند. گروه جهادی شهید محمدحسن خلیلی شهرستان نظرآباد استان البرز یکی از گروه‌های فعال این شهرستان در این زمینه به ویژه دستگیری از نیازمندان و تلاش برای کاهش مشکلات ایشان در ایام شیوع کروناست. این گروه جهادی با برنامه‌های حمایتی فراوانی که طی سال‌های گذشته انجام داد توانست در سال‌‌های 97 و 98 عنوان گروه جهادی نمونه را در سطح استان البرز به دست آورد. فعالیت این گروه در ایام شیوع کرونا رشد چشمگیری داشته و به صورت محله‌محور در حال فعالیت است.

محمدمهدی ورزدار، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی، از حدود چهار سال پیش به عنوان مدیر گروه جهادی شهید محمدحسن خلیلی مشغول خدمتگزاری به مردم شهرستان نظرآباد است. گروهی که بنا به نظرات مردم این شهرستان، خدمات شایسته‌ای را بدون هیچ چشم‌داشتی به نیازمندان ارائه داده است.

ورزدار در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌های مختلف این گروه جهادی در ایام مختلف سال به ویژه در زمان شیوع کرونا اظهار کرد: گروه جهادی شهید خلیلی زیر نظر پایگاه مقاومت بسیج شهدای جامعه حوزه 711 عمار یاسر سپاه شهرستان نظرآباد فعالیت می‌کند. این پایگاه در سال 1360 افتتاح شد و 25 شهید اعزامی در دوران دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان هیئت‌ امنای این پایگاه برای تسهیل در روند برنامه‌های گروه جهادی شهید خلیلی، تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت گروه جهادی ما تمرکز فعالیت‌های گروه در محلات شهرستان و با محوریت مساجد است. انتخاب مساجد به عنوان محور فعالیت‌های جهادی باعث می‌‌شود تا ضمن حضور در میان مردم، در جریان مشکلات و نیازمندی خانواده‌های کم‌بضاعت قرار گیریم.

ورزدار ادامه داد: به توفیق الهی و با فعالیت‌های بی‌شائبه‌ای که گروه جهادی شهید خلیلی طی سال‌های گذشته انجام داد، توانستیم تا عنوان گروه جهادی نمونه شهرستان در سال‌های 97 و 98 را به دست آوردیم و امیدواریم که روند افزایش خدمتگزاری ما به خانواده‌های نیازمند برای حرکت در مسیر محرومیت‌زدایی در سطح شهرستان نظرآباد ادامه یابد.

مدیر گروه جهادی شهید محمدحسن خلیلی ضمن اشاره به اهداف بلندمدت این گروه جهادی در حوزه‌های عقیدتی و فرهنگی، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های گروه جهادی ما تلاش در زمینه محرومیت‌زدایی از نیازمندان بر پایه حرکت‌های محله‌محور است. در این راستا با ارتباط خوبی که از طریق مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج برقرار کرده‌ایم، افراد و خانواده‌های نیازمند در محلات مختلف شناسایی شده‌اند و برای خدمتگزاری به ایشان اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای گروه جهادی شهید خلیلی را افرادی فنی، خوش‌فکر و منظم تشکیل می‌دهند، گفت: فعالیت‌های این گروه جهادی محدود به داخل شهرستان نبوده و گستره فعالیت‌های ما سایر مناطق استان البرز را نیز شامل می‌شود که در این رابطه به اجرای خدمات مختلف معیشتی به نیازمندان با عنوان کمک مؤمنانه و مواسات اقدام می‌کنیم. پیش از شیوع کرونا اعضای گروه جهادی شهید خلیلی در حادثه سیل گلستان پیش‌قدم شدند و به انجام وظیفه در قبال سیل‌زدگان پرداخت. همچنین، اجرای برنامه‌های فرهنگی همچون برگزاری یادواره شهدا، طرح محله مهربانی، ساخت خانه نیازمندان، احداث خانه عالم و کمک مؤمنانه و مواسات از برنامه‌های این گروه قبل از شیوع کرونا بود.

مدیر گروه جهادی شهید محمدحسن خلیلی با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی پس از شیوع کرونا، تصریح کرد: با آغاز شیوع این بیماری در کشور، گروه جهادی ما به عنوان اولین گروه جهادی در شهرستان نظرآباد فعال شد. گندزدایی و ضدعفونی معابر و منازل، کمک به خانواده‌هایی که اموات کرونایی داشتند، خرید لوازم برای افراد سالمند که توانایی خروج از منزل را ندارند و ... از جمله فعالیت‌های ماست.

ارسال نشود/////تمرکز در محلات؛ عامل اصلی توسعه فعالیت‌های گروه جهادی شهید خلیلی البرز

وی با پرداختن به اقدامات گروه جهادی شهید خلیلی در حوزه کمک مؤمنانه و مواسات نیز بیان کرد: در مورد تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره پیگیری کمک مؤمنانه و مواسات تلاش کرده‌ایم تا گامی هر چند کوچک برای محرومیت‌زدایی از نیازمندان برداریم. تهیه و توزیع 450 بسته مواد غذایی در قالب طرح سبد حمایتی، تهیه تجهیزات و لوازم زندگی مانند کولر، اجاق گاز و... و ضد عفونی ادارات و مدارس به ‌ویژه در ایام امتحانات از جمله این برنامه‌ها بوده است.

ورزدار با ذکر اینکه گروه سرود جهادی شهید خلیلی یکی از گروه‌های فعال در سطح شهرستان است، تصریح کرد: تأمین کرایه خانه نیازمندان که در کرونا آسیب دیده‌اند، خرید مایحتاج زندگی برای نیازمندان، تهیه تجهیزات آشپزخانه، ارائه بورسیه تحصیلی، خرید بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند، بی‌سرپرست و بدسرپرست، توزیع 20 هزار ماسک رایگان، تهیه و پخش 15 هزار پرس غذای گرم میان نیازمندان، توزیع 10 هزار افطاری ساده در ماه رمضان و ... نیز از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید خلیلی در ایام شیوع کرونا بوده است.

انتهای پیام
captcha