روحانیون و خانواده‌های شهدا و ایثارگر سقز تجلیل شدند
کد خبر: 3936672
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

روحانیون و خانواده‌های شهدا و ایثارگر سقز تجلیل شدند

در مراسمی به مناسبت هفته بسیج، روحانیون، ماموستایان ایثارگر و خانواده‌های شهدای سقز، روز گذشته،‌1 آذر ماه در حسینیه این شهر تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد فلسفی، امام جمعه حسینیه سقز دیروز، یکم آذرماه در مراسم تجلیل از ماموستایان ایثارگر، خانواده شهدا و روحانیون سقز در گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس با اشاره به اینکه حضور روحانیت و ماموستایان در جنگ هشت سال دفاع مقدس باعث قوت قلب برادران مسلمان شده است، اظهار کرد: در مشکلات و آسیب‌های اجتماعی امروزه هم حضور روحانیت و ائمه جماعت مساجد می‌تواند راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه حضور مجاهدان و رزمندگان اسلام در طول جنگ هشت ساله ایران با عراق برگ زرین تاریخ است، افزود: آمریکا، اسرائیل و شوروی سابق دست به دست هم دادند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را محو کنند ولی این کار با تدبیر و هوشیاری رهبری خنثی شده است.

امام جمعه حسینیه سقز با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب دینی است، اعلام کرد: ایستادگی و نقش ماموستایان و مردم کردستان در جنگ‌های اولیه دفاع مقدس نشان‌دهنده خدمت صادقانه این دیار به جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی تأکید کرد: امروزه روحانیت همانند وظیفه‌اش در جنگ، هدایت و تبلیغ دینی بین جوانان را عهده‌دار است و با اینکه مساجد و نماز جماعت تعطیل شده است ولی هنوز تبلیغ و هدایت تعطیل نشده است و ماموستایان و روحانیون باید بیشتر از قبل به این موضوعات اهمیت و توجه کنند.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز نیز ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با بیان اینکه روحانیون همواره در خط مقدم دفاع از اسلام بوده و هستند، اظهار کرد: روحانیون از جمله جهادگرانی هستند که در همه عرصه‌های مربوط به دفاع از کیان اسلام و انقلاب به صورت داوطلبانه وارد میدان شده و جانفشانی می‌کنند.

وی با اشاره به ایثارگری و رشادت روحانیون ایثارگر یادآور شد: روحانیون در راستای دفاع و صیانت از اسلام و انقلاب تکلیف و رسالت خود را انجام داده‌اند و مـا بایـد قـدر دان خون شـھدا و فـداکاری‌های ایثارگران عزیز باشـیم تا بتوانیم راه شھدا را به خوبی ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha