برگزاری مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» در کرمانشاه
کد خبر: 3936680
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

برگزاری مسابقه کتابخوانی «مکتب سلیمانی» در کرمانشاه

در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مسابقه بزرگ کتابخوانی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و شهرداری کرمانشاه با شعار «سردار مقاومت و سرباز ولایت» برگزار می‌شود.

مهدی عبدالمالکی، رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «مکتب سلیمانی» ویژه عموم خبر داد و اظهار کرد: این مسابقه با هدف بسط مکتب مقاومت در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و با محوریت مطالعه کتاب «سردار مقاومت و سرباز ولایت» نوشته قاسم نصیرزاده برگزار می‌شود.

وی درخصوص چگونگی حضور در مسابقه، افزود: علاقه‎‌مندان برای تهیه کتاب به فرهنگسرای شهرداری کرمانشاه مراجعه کنند و پس از تهیه و مطالعه کتاب به سؤالات پایانی کتاب پاسخ داده و تا ۱۰ دی‌ماه به فرهنگسرا تحویل دهند. به ۱۰ نفر جوایز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه با اشاره به بخشی از مقدمه کتاب، گفت: مقاومت از واژه‌های بنیادین و فطری است که ریشه قرآنی دارد و با مفاهیم و آیات اجتماعی قرآن ارتباط معناداری دارد. براساس دلالت‌های لغوی و تفسیری می‌توان آن را معادل با توحید، عدالت و در نهایت اسلام قرار داد که این امر مهم و ذاتی گاه با برداشت‌های نارسا به افراط و تفریط کشیده شده و بیشتر بر روش مقاومت مانند: تقابل، جنگ و قتال توجه شده است.

یادآور می‌شود، فرهنگسرای شهر در چهارراه مطهری (جوانشیر)، فرهنگسرای استاد جلال‌الدین کزازی در فرهنگیان جنب مسجد قبا، فرهنگسرای گل نرگس در ابتدای شهرک ژاندارمری جنب کلانتری آزادگان، فرهنگسرای کوثر در چهارراه آل‌آقا جنب پارک درخشان، فرهنگسرای خانواده در بلوار جنب پارک فدک و سرای محله شهرک دولت‌آباد در سه راهی شرکت قرار دارند.

انتهای پیام
captcha