فعالیت بی‌شائبه جهادگران در رفع آلام ایلام / مسئولان اقدامات گروه‌های جهادی را ارج نهند
کد خبر: 3936775
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

فعالیت بی‌شائبه جهادگران در رفع آلام ایلام / مسئولان اقدامات گروه‌های جهادی را ارج نهند

گروه جهادی حضرت مهدی(عج) یکی از گروه‌های فعال استان ایلام است که با تلاش فراوان موفق شده گام‌های فراوانی را برای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی در این استان بردارد.

به گزارش ایکنا، با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، حرکت‌ گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام می‌کنند.

گروه جهادی حضرت مهدی(عج) ایلام یکی از گروه‌های فعالی است که توانسته در استان ایلام به خدمت‌رسانی به مناطق محروم اقدام کند و فعالیت‌های چشم‌گیری را در شهرستان‌های مختلف استان ایلام انجام دهد.

استان ایلام از جمله استان‌هایی در کشور است که علی‌رغم تراکم جمعیت کمتر نسبت به دیگر استان‌ها، از مشکلات فراوانی در حوزه اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم رنج می‌برد. این مسئله باعث شده است تا بسیجیانی از جنس همان مردان بی‌ادعایی که در هشت سال جنگ تحمیلی به فرمان امام و پیشوای خود لبیک گفتند و وارد میدان شدند، احساس تکلیف کنند و پا به عرصه تلاش و خدمت گذارند.

قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) گروهی مستقل و تشکلی مردمی است که از سوی جوانان جهادی مؤمن و انقلابی و با حمایت‌های خیران و سازمان بسیج سازندگی اداره می‌شود. اعضای این گروه با این تفکر که هر انسانی باید در شرایط سخت و دشوار دستگیر هم‌نوع خود باشد، فعالیت‌های جهادی خود را در نقاط محروم انجام می‌دهد.

احمد صمدانی، مسئول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) ایلام، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های مختلف این گروه اظهار کرد: خداوند متعال همه ما را به انفاق و دستگیری از محرومان ندا داده و در روایات نیز آمده که پس از بندگی خداوند، کمک به خلق خدا از پسندیده‌ترین کارهاست.

وی با بیان اینکه اعضای گروه ما در خدمت‌رسانی به مردم و محرومان نه ادعایی دارند و نه خدای ناکرده ذره‌ای ریا در کارشان وجود دارد که اجر فعالیت‌هایشان از بین برود، گفت: هدف اصلی ما خشنودی معبود است و با توکل بر خدا می‌خواهیم شیوه مقتدایمان علی(ع) را احیا کنیم و در پنهان و خفا و با حفظ کرامت انسانی به تهیدستان کمک کنیم و نام و یاد مولای عزیزمان، حضرت مهدی(عج)، را در این وانفسای گرایش به مادیات، تجملات دنیوی و مال اندوزی زنده نگه داریم.

مسئول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) ایلام تصریح کرد: امیدواریم با نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه ویژه به معیشت مردم، مستضعفین و رفع فقر به عنوان خطوط اصلی انقلاب اسلامی، بتوانیم در ظل عنایت خدای علیم و اهتمام همه خیرین خداجو برای رسیدگی و حل تمامی مشکلات فقرا گامی هرچند کوچک برداریم.

صمدانی ادامه داد: استان ایلام با وجود جمعیت کمتری که نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، آمار بیکاری و فقر  در آن بسیار بالاست. همین امر ضرورت رسیدگی به مشکلات فراوان معیشتی مردم را دوچندان می‌کند. رشد روزافزون مناطق حاشیه‌نشین در این استان، که البته قابلیت‌های فراوانی برای توسعه و سرمایه‌گذاری دارد، زنگ خطر بیکاری غیرقابل کنترل و مشکلات معیشتی برای مردم را به صدا درآورده است. با توجه به افزایش این مشکلات، برخی از جوانان استان در سال 96 اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی حضرت مهدی(عج) کردند و ضمن انجام اقدامات آتش به اختیار و فعالیت‌های جهادی، به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقدامات جهادی به ویژه کمک مؤمنانه و مواسات لبیک گفتند.

مسئول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) ایلام ادامه داد: امروز به توفیق الهی بیش از ۳۰۰ جوان متخصص و کاردان در قالب گروه جهادی حضرت مهدی(عج) به حوزه محرومیت‌زدایی وارد شده‌اند و به صورت جهادی در خدمت نیازمندان هستند. تمام تلاش ما این است که بتوانیم نیازمندی‌های فقرا و محرومان را برطرف کنیم. برای مقابله با سوءتغذیه نیازمندان طی هر هفته اقدام به توزیع بسته غذایی در نقاط محروم می‌کنیم که تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته غذایی در اختیار محرومان قرار گرفته است.

 

تشکیل صندوق قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد

 

صمدانی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های مهم گروه جهادی حضرت مهدی(عج) اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: ایجاد شغل پایدار برای بیش از ۱۰۰ نفر با هدف خودکفایی خانواده، از جمله اقدامات تأثیرگذار این گروه جهادی بوده است. همچنین، ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان، تشکیل صندوق قرض‌الحسنه با کارمزد صفر درصد و تأمین کمک‌هزینه جهیزیه نیازمندان از جمله فعالیت‌های موفقی بوده است که طی این سال‌ها انجام داده‌ایم.

مسئول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) ایلام تصریح کرد: اهدای لوازم خانگی از قبیل وسایل سرمایشی و گرمایشی، اعطای کمک‌هزینه درمان بیماران نیازمند، پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان کم‌بضاعت، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین استان، برگزاری اردوهای زیارتی برای فقرا و نیازمندان و نیز پیگیری ویژه برای کمک‌رسانی به یتیمان از دیگر اقدامات این گروه جهادی در استان ایلام است.

وی در رابطه با مشکلات و موانع کاری گروه‌های جهادی اظهار کرد: یکی از مشکلات و موانع پیشرفت گروه‎های جهادی این است که قطعاً باید جایگاه آنها در میان نهادها و دستگاه‌های حکومتی به عنوان سازمانی مردم‌نهاد مشخص شود تا بسیاری از مشکلاتشان برطرف شود.

 

عدم همراهی برخی مسئولان با گروه‌های جهادی

 

صمدانی با اشاره به عدم همراهی برخی مسئولان با گروه‌های جهادی در مناطق محروم، بیان کرد: حل مشکلات جدی روستاها، مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین از جمله آب، برق، گاز و ... از وظایف مهم مسئولان است؛ چراکه ادارات دولتی برای این کار بودجه دریافت می‌کنند.

مسئول قرارگاه جهادی حضرت مهدی(عج) ایلام تصریح کرد: متأسفانه برخی مسئولان از اینکه گروه‌های جهادی در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند گلایه دارند. گاهی نیز برخی مسئولان حل نشدن مشکلات را ناشی از کمبود بودجه بیان می‌کنند و هنگامی که گروه‌های جهادی برای رفع مشکلات وارد میدان می‌شوند و بدون دریافت ریالی به رفع این مشکلات اقدام می‌کنند، متأسفانه از گفتن یک خداقوت به آنان نیز دریغ می‌کنند.

انتهای پیام
captcha