شهید حججی‌ها و شوق نظاره لبخند خدا
کد خبر: 3938518
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸

شهید حججی‌ها و شوق نظاره لبخند خدا

گروه جهادی شهید حججی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سلامت و بهبود معیشت نیازمندان ورود کرده است تا هم اعضایش به خودسازی بپردازند و هم گفتمان محرومیت‌زدایی را ترویج دهند و از لبخند نقش بسته بر لب محرومان، که در نگاه آنان لبخند خداست، آرامش یابند.

با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، گروه‌های جهادی به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه کمک به بهبود معیشت مردم اقدام و خدمات فراوانی را به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند.

گروه شهید حججی استان چهارمحال و بختیاری از جمله گروه‌های جهادی است که در سال 96 و با رویکرد برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و عمرانی راه‌اندازی شد. این گروه برنامه‌های مختلف فرهنگی خود را با محوریت مدارس و مساجد انجام می‌دهد و تاکنون دانش‌آموزان فراوانی نیز جذب فعالیت‌های این گروه شده‌اند. یکی از برنامه‌های مهم آن حضور در روستاها و مناطق محروم استان و خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و نوجوانان محروم این مناطق است. اعضای گروه با حضور در روستاها به رفع نیازمندی دانش‌آموزان این مناطق با تهیه لباس و لوازم‌التحریر اقدام می‌کنند.

افشین آرام، مدیر گروه جهادی شهید حججی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با برنامه‌ها و فعالیت‌های این گروه جهادی، اظهار کرد: گروه جهادی شهید حججی در سال 96 با هدف خدمت‌رسانی فرهنگی، تربیتی و عمرانی به مناطق مرحوم استان با محوریت مساجد و مدارس راه‌اندازی شد. با گذشت سه سال از آغاز فعالیت این گروه، تعداد اعضای آن به 40 نفر رسیده است که این افراد در مقاطع مختلف و در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم استان سفر کرده و به خدمت‌رسانی به محرومان می‌پردازند. البته بیشتر فعالیت ما در حوزه خدمت به دانش‌آموزان و نوجوانان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در دوران پیش از شیوع بیماری کرونا، افزود: اعضای گروه پیش از آغاز شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی را در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم اجرا می‌کردند که هم‌اکنون در کنار برنامه‌های ویژه گروه برای این ایام ادامه دارد.

 

ارسال نشود///فعالیت در گروه‌های جهادی نوعی خودسازی است / جهادگران و آگاه‌سازی مردم نسبت به کاهش نرخ جمعیت

 

مدیر گروه جهادی شهید حججی به فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی در دوره شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده برای مدارس مناطق محروم و ... از جمله فعالیت‌های گروه بوده است. همچنین، طی این مدت تمام تلاش خود را مصروف تهیه لوازم بهداشتی برای مناطق محروم و نیز موضوع آگاه‌سازی دانش‌آموزان در مورد بیماری کرونا کرده‌ایم.

آرام با بیان اینکه تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی در میان خانواده‌های روستایی و محروم از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی شهید حججی است، اظهار کرد: با وجود اینکه در مسیر خدمت‌رسانی به مردم با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم، اما یکی از توانایی‌های گروه‌های جهادی این است که موانع و مشکلات موجود را با همفکری اعضای گروه به نحو احسن برطرف می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی با همکاری و تفکر جهادی خود تمامی موانع موجود بر سر راه فعالیت‌هایشان را به فرصت تبدیل می‌کنند و این مشکلات باعث خودکفایی فکری و عملی این گروه‌ها می‌شود. اعضای گروه‌های جهادی نیز با خدمت در فعالیت‌های جهادی گروه خود و خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم نیازمند، به خودسازی ‌پرداخته و می‌توانند این خودسازی را به دیگران نیز منتقل کنند.

 

ارسال نشود///فعالیت در گروه‌های جهادی نوعی خودسازی است / جهادگران و آگاه‌سازی مردم نسبت به کاهش نرخ جمعیت

 

مدیر گروه جهادی شهید حججی بیان کرد: به توفیق الهی و خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی همه مشکلات موجود از جمله موانع موجود در موضوعات اشتغال‌زایی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی در آینده نه چندان دور قابل حل بوده و به حول و قوه الهی آینده ایران اسلامی کاملاً روشن است. یکی از دغدغه‌های بسیار مهم  کشور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید فراوانی بر آن دارند، کاهش نرخ جمعیت کشور و ضرورت فرزندآوری است که گروه‌های جهادی می‌توانند با فعالیت خود در زمینه آگاه‌سازی خانواده‌ها در مناطق مختلف به رفع این دغدغه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زادیی یکی از گفتمان‌های مهم انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری گروه‌های جهادی نیز همین است و با لبیک‌گویی به امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری وارد میدان می‌شوند و به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی از مستضعفان می‌پردازند.

 

ارسال نشود///فعالیت در گروه‌های جهادی نوعی خودسازی است / جهادگران و آگاه‌سازی مردم نسبت به کاهش نرخ جمعیت

 

مدیر گروه جهادی شهید حججی در پایان بیان کرد: تمامی اردوهای جهادی برای ما خاطره‌ساز است. به یاد دارم که طی برگزاری یک اردوی جهادی در روستاهای دورافتاده استان که فاقد آب، برق و گاز بودند، با دانش‌آموزانی مواجه شدیم که هیچ‌گونه امکانات اولیه از جمله کفش و حتی لباس برای تحصیل نداشتند. به لطف خداوند متعال توانستیم با تهیه و توزیع لباس میان این دانش‌آموزان، لبخند رضایت را بر روی لبان ایشان بنشانیم که لبخند خدا بود.

 

انتهای پیام
captcha