برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر در بقاع متبرکه کرمانشاه
کد خبر: 3949335
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر در بقاع متبرکه کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: معتقدیم از ظرفیت‌های بقاع متبرکه آنگونه که باید در حوزه فعالیت‌های قرآنی استفاده نشده است.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از برگزاری کرسی‌های تلاوت و تفسیر در بقاع متبرکه کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری کرسی‌ها استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه است و اجرای برنامه‌های قرآنی در بقاع متبرکه با هدف درکنار هم قرار گرفتن قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه باید به پایگاه نخبه‌پروری در حوزه قرآنی تبدیل شود، افزود: معتقدیم آنگونه که باید از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده نشده چرا که باید به‌طور ویژه فعالیت‌های قرآنی در دو حوزه آموزشی ــ تبلیغی و ترویجی در بقاع متبرکه شکل گیرد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: از سیاست‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان شکل‌گیری چنین جلساتی است که امیدواریم به بهترین شکل اجرایی شود.

حجت‌الاسلام صالحی اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با برگزاری جلسات تفسیر به ویژه جلسات تلاوت قرآن همراه با بیان کردن نکات مفهومی و تفسیر، از سیاست‌های سازمان اوقاف شکل‌گیری چنین جلساتی است.

وی گفت: به زودی مرحله اول این طرح در بقاع متبرکه شاخص استان اعلام می‌شود و در هر بقعه متبرکه هر هفته به شیوه مشخص اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه در پایان تصریح کرد: در این طرح قاریان ممتاز استان به تلاوت می‌پردازند و تفسیر آیات توسط مفسرین استان که از ائمه جمعه و چهره‌های علم تفسیر هستند، انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha