گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه
کد خبر: 3953308
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه

مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن و جشن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور به صورت رسمی و با سبک و سیاقی کاملاً متفاوت از سال‌های گذشته، اما با همان شکوه و وسعت با حضور خودرویی و موتوری مردم صبور، شکور، مقاوم که برای هم‌قدم شدن در صحنه ایران اسلامی مصمم بودند، برگزار شد.

گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه
خیابان‌ها هیچ‌گاه خلوت و ساکت نشد. حتی زمانی که سنگ‌فرش پیاده‌رو‌ها و خیابان‌های سیه‌رو به رنگ خون درآمد؛ خیابان‌ها مملو از شور و شعور و شعار بود، حتی وقتی گلوله‌های سربی قلوب ملت را نشانه رفته بود. خیابان‌ها آرام نمی‌گرفت، حتی وقتی حکومت نظامی بود و افسران دست خود را به نشانه فرمان شلیک پایین می‌آورند.
 
خیابان‌ها شاهد بودند، شاهد شهادت‌ها و اسارت‌ها و جان‌بازی‌ها؛ شاهد بودند که چه بهار‌هایی خزان شد و چه زمستان‌هایی بهار و انقلاب پیروز شد. خیابان‌ها قرار گرفت و شد قرارگاه عاشقان انقلاب شد، میعادگاه مردمی که حافظ نظامشان شدند.

تمام سال‌های بعد از آن تمام نسل‌های بعد از انقلاب کنار هم برای اعتلای نام انقلاب به پیش رفته‌اند و نبض انقلاب را همیشه زنده و تپنده حفظ کرده‌اند. چه سال‌ها که مرد و زن قدم گذاشتند جای گام‌هایی که افتخار این وطن شدند و یاد و نام انقلاب و مردمان انقلابی‌اش عزیز شد.

چه سال‌ها که سرد بود و برف بود و خستگی جنگ بود، ولی مردمان انقلابی وطن برای شادی امام و رهبری و حفظ انقلابشان دوباره پای کار آمدند و پرچم سه‌رنگ را در اوج آسمان برافراشتند و روح انقلاب را دوباره میان کوچه‌ها دماندند. دوباره دست‌ها به سمت یاغیان روزگار مشت کرده شد.
گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه

چه بیم از اینکه نحسی کووید 19 به جان جمله جهانیان نشسته است! برای عاشقان همیشه راه هست. برای ملتی که خود نماد ایستادگی شدند نه راه بسته است و نه امیدشان گسسته است. هنوز بی‌قرار از اینکه لحظه قرارشان فرارسد. چه از میان جاده‌ها سوار بر وسیله‌های نقلیه شوند، چه از ورای گوشی و فضای دیگری برای هم قدم‌شدن مصمم‌اند.

امسال، مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن و جشن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت ۱۰ صبح در سراسر کشور به صورت رسمی و با سبک و سیاقی کاملاً متفاوت از سال‌های گذشته، اما با همان شکوه و وسعت و با حضور خودرویی و موتوری مردم صبور، شکور، مقاوم و همیشه در صحنه ایران اسلامی آغاز شد.

این مراسم در تهران و در کنار برج آزادی با تلاوت آیات ۷۸ تا ۸۴ سوره اسرا توسط مهدی غلام‌نژاد، قاری ممتاز بین‌المللی کشور آغاز شد.

در ادامه گروه رزم‌نوازان دژبان کل ارتش، سرود جمهوری اسلامی ایران را اجرا کردند و پس از آن سرود «خمینی ای امام» توسط همین گروه اجرا شد.

اجرای دو سرود توسط گروه همخوانی بین‌المللی «محراب» با موضوع انقلاب اسلامی و سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی، برنامه بعدی این آیین پرشکوه بود.

گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه

در ادامه عملیات چتربازی توسط چتربازان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همراه با نواختن سرود «به لاله در خون خفته» و «الله اکبر خمینی رهبر» اجرا شد و شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «هیهات منا الذله»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «درود بر حاج قاسم نماد عزت ما»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» سر داده شد.

پس از آن احمد بابایی، شاعر انقلابی و ولایی کشورمان، به شعرخوانی با موضوع انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) و ولایتمداری مردم پرداخت.

همچنین سه فروند موشک بالستیک ذوالفقار بصیر، دزفول و قیام و سامانه پدافندی سوم خرداد نیروی هوا فضای سپاه در میدان آزادی نمایش داده شد.

نمایش تابوت نمادین ترامپ با پلاکاردهای شعار «انتقام حتمی است» و به دست گرفتن تمثال سردار قاسم سلیمانی در دستان راهپیمایان خودرویی و موتوری از دیگر صحنه های راهپیمایی امسال بود.  

در پایان مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن قطعنامه ۹ بندی راهپیمایان صادر شد که در بخشی از آن بیان شد که «با نصب‌العین قرار دادن نقشه راه ولایت و امت؛ یعنی «بیانیه فاخر و گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی»، آمادگی خویش را برای حضور در عرصه‌های هفتگانه جهاد فی سبیل‌الله؛ در میدان‌های علم، معنویت، اقتصاد، سیاست خارجه، مبارزه با فساد و برقراری عدالت، استقلال و مبارزه با سبک زندگی غربی و بسط و گسترش سبک زندگی اسلامی، همچون گذشته اعلام می‌داریم.»

همچنین راهپیمایان اعلام کردند «ما با اعتماد به وعده نصرت الهی، به استقامت همه جانبه در میدان‌های کار و خدمت خالصانه در جهت رفع مشکلات و معضلات گوناگون مردم خداجو، غیور و مقاوم ایران اسلامی ادامه داده، توطئه آمریکا این شیطان بزرگ و فریب‌خوردگان حقیر و غرب‌پرستان داخلی را در «فتنة ایجاد یأس و ناامیدی» به شکست خواهیم کشاند.»

گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه

همزمان با تهران این مراسم در بیش از هزار شهر و شهرستان و حدود چهار هزار روستا برگزار شد. البته با توجه به وضعیت کرونایی کشور، راهپیمایی امسال بدون هیچ گونه تجمع مردمی و صرفاً به صورت راهپیمایی خودرویی خانوادگی و موتوری بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان، نیز از حدود ساعت ۱۱ و به صورت ویدئوکنفرانس سخنرانی خود را انجام داد و بیان کرد: امسال را در حالی جشن می‌گیریم که ملت ما در ۱۳۹۹ در یک جنگ بزرگ اقتصادی پس از ۳ سال مقاومت در حال پیروزی است. البته در این صد سال اتفاقات مهمی در جریان بود. آغاز آن قرن بعد از پیروزی مردم در انقلاب مشروطه بود و در این قرن انقلابی بزرگتر و مهمتر از مشروطه، یعنی انقلاب اسلامی، را مردم ما شاهد و گواه بودند. در آن صد سال مردم ما ۲ کودتای رضاخانی را در ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضا خانی را در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دیدند. یکی را انگلیس و دیگری را آمریکایی‌ها بر مردم مسلط کردند.

روحانی اظهار کرد: در طول این صد سال شاهد دو جنگ جهانی بودیم؛ یکی قبل از آغاز قرن ۱۴ شمسی و یک جنگ هم در سال ۱۳۲۰ که ویرانی‌ها و مشکلات زیادی برای همه جهان پیش آورد و میلیون‌ها انسان از بین رفتند و خانه‌های فراوان ویران شد و آرزوهای فراوانی بر باد رفت.

رئیس‌جمهور یادآور شد: همچنین مردم ما در طول این قرن دو جنگ را شاهد بودند؛ جنگ تحمیلی هشت ساله که مردم ما به تنهایی با اتکا به خدای بزرگ و متجاوزان با اتکا به همه قدرت‌های بزرگ شرق و غرب به نبرد آمدند. در این سال‌ها نیز جنگ تحمیلی اقتصادی از ۱۳۹۷ تا امروز که ۳ سال به طول انجامید. در آن جنگ به پیروزی بزرگ دست یافتیم و در این جنگ هم به حول و قوه الهی به پیروزی می‌رسیم. پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است.

وی تصریح کرد: همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند. ملت ایران اگر در برابر این مستبد کاخ سفید نایستاده بود و اگر با صبر و مقاومتش او را به شکست نکشانده بود و اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام، ما هم از برجام خارج می‌شدیم؛ یعنی پیروزی بدون زحمت و بدون هزینه برای ترامپ.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به تعامل سازنده و اعتدال و به وعده‌هایی که به مردم دادیم در ۴,۵ سال اول به خوبی عمل کردیم. ۸ سال دولت تدبیر و امبد را به سه بخش تقسیم می‌کنم؛ دوران ثبات، رشد و پیشرفت از سال‌های ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از ۹۷ تا ۹۹ و شش ماهه پایان دولت نیز دوران بازآفرینی است.

گزارش ایکنا از متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن‌ماه

بیش از ۶۲۰۰ عکاس، خبرنگار و فیلمبردار و ۲۵۰ گروه ویژه خبری رسانه ملی و ۲۰۰ عکاس و خبرنگار رسانه‌های خارجی مقیم ایران این مراسم را پوشش می‌دادند.

مردم تهران نیز از مسیرهای دوازده‌گانه موتوری و خودرویی در این راهپیمایی حضور پیدا کردند. مسیر شماره یک به شکل موتوری از مسجد امام حسین(علیه‌السلام) تا میدان آزادی، مسیر شماره دو  به شکل خودرویی از مسجد امام سجاد(علیه‌السلام) تا میدان آزادی و مسیر شماره سه به شکل خودرویی از مسجد امام هادی(علیه‌السلام) تا میدان آزادی بود.

مسیرهای فرعی نیز در قالب پنج موتوری و چهار مسیر خودرویی  از مناطق مختلف تهران به سمت میدان آزادی مملو از جمعیت بود و به این شکل متفاوت‌ترین مراسم یوم‌الله 22 بهمن با همراهی هم‌پیمانان امام و رهبری و تجدید بیعت از دو طریق فضای مجازی و حضور با موتورسیکلت و ماشین برگزار شد.

یادآور می‌شود، شامگاه ۲۱ بهمن نیز مردم ایران اسلامی به یاد تکبیرهای ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ از فراز بام‌ها و خانه‌ها بانگ «الله اکبر» سردادند و یاد امام(ره) و شهدای انقلاب را گرامی داشتند. همزمان با این مراسم نیز آسمان ایران اسلامی در تهران و ۳۰ مرکز استان و ۴۰۰ شهر و روستای بزرگ کشور نورافشانی شد.

مجتبی برزگری
انتهای پیام
captcha