اجرای طرح قرآنی «نورالثقلین» در کرمانشاه
کد خبر: 3956635
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

اجرای طرح قرآنی «نورالثقلین» در کرمانشاه

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح نورالثقلین در استان، گفت: هدف از اجرای این طرح برگزاری جلسات خانگی قرآن با نگاه تربیت قرآن محور در استان کرمانشاه بود.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح قرآنی نورالثقلین در استان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های محوری این اداره از ابتدای سال‌جاری برگزاری طرح قرآنی نورالثقلین در استان بود.

وی با اشاره به طراحی این طرح در سازمان دارالقرآن الکریم به‌منظور برگزاری جلسات خانگی قرآن، افزود: جلسات خانگی قرآن یک شبکه تربیتی تبلیغی با نگاه تربیت قرآن محور است که با اجرای این طرح در استان به‌دنبال تبلیغ مردمی و گسترش آن هستیم.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به شیوه اجرای این طرح در استان با توجه به وضعیت موجود ناشی از کرونا، گفت: از ابتدای سال تاکنون به همت گروهی از قاریان و حافظان به صورت هفتگی در خانه‌ها و محلات جلسات قرآنی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برپا شد. این طرح خانواده‌محور، خودجوش و مردم نهاد است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: طرح قرآنی نورالثقلین از نظر ساختاری آتش به اختیار و مردمی است و برای استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و گروه‌های خودجوش تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در هر محل باید یک جلسه قرآنی تشکیل شود و این موجب خواهد شد تا به مرور مردم با قرآن بیشتر آشنا شوند.

حجت‌الاسلام محمدی در پایان خودجوش و مردم‌نهاد بودن را ویژگی بارز این طرح تربیت قرآنی دانست و افزود: این طرح چشم‌اندازی ۱۰ ساله دارد و تشکل‌های ساختارمند آن را اجرا می‌کنند و از نظر ساختاری آتش به اختیار و مردمی است و براساس دغدغه مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و گروه‌های خودجوش تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha