سامانه اورژانس درخت در کرمانشاه راه‌اندازی شد
کد خبر: 3957463
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

سامانه اورژانس درخت در کرمانشاه راه‌اندازی شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه احیای درخت را از برنامه‌های مهم این سازمان طی سال‌جاری عنوان کرد و گفت: امسال کلینیک امداد درخت و سامانه اورژانس درخت در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، فرامرز رحمتی‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه امروز، ۱۳ اسفندماه در نشست خبری به‌مناسبت روز درختکاری در فرهنگسرای رازی، اظهار کرد: امسال برنامه کاشت نهال به شیوه هدفمند در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: این برنامه از ۱۰ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ ماه‌جاری ادامه دارد که در صورت استقبال شهروندان مهلت آن تمدید خواهد شد.

رحمتی‌زاده اظهار کرد: هدف از این برنامه ایجاد زیبایی طبیعی در منازل و محیط‌های شهری است و تمامی نهال‌های در نظر گرفته شده برای اجرای طرح مثمر و از گونه‌های اصلاح شده هلو انجیری، شلیل، زردآلو، گوجه سبز، گلابی و انگور دیم است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار نهال مثمر برای اجرای این برنامه خریداری شده و در صورت استقبال شهروندان اجرای آن تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا از ظرفیت شورای محله برای درختکاری هدفمند در محلات استفاده کنیم، افزود: یکی از برنامه‌های این سازمان ایجاد رغبت در دانش‌آموزان برای حفظ، احیا و کاشت فضای سبز شهری است که در این خصوص برای آنان «کارت همیار سبز» صادر می‌شود.

رحمتی‌زاده در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا درخت‌های با قدمت بالای ۳۰ سال را به‌منظور شناسنامه‌دار شدن به این سازمان معرفی کنند و گفت: در صورت نیاز به این درختان خدمات کلینیکی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه به احیای درخت از جمله برنامه‌های مهم این سازمان در طول سال‌جاری اشاره و عنوان کرد: امسال کلینیک امداد درخت و سامانه اورژانس درخت در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شده که با این اقدام بسیاری از درختان با قدمت بالا در سطح شهر مورد بازدید و در صورت نیاز رسیدگی می‌شوند.

وی در پایان افزود: این سازمان در بحث استقبال از بهار اقداماتی را از آذرماه آغاز کرده و هم‌اکنون بیش از ۷۰ درصد از آماده‌سازی و زیباسازی سطح شهر کرمانشاه انجام شده است.

انتهای پیام
captcha