برپایی محفل قرآنی طلیعه رمضان 1400 در محضر رهبر انقلاب
کد خبر: 3964531
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
همراهی لحظه به لحظه با محفل حسینیه امام خمینی(ره) و مصلای تهران /

برپایی محفل قرآنی طلیعه رمضان 1400 در محضر رهبر انقلاب

مطابق سنوات گذشته، محفل انس با قرآن کریم در اولین روز از ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار و امسال همانند رمضان سال 99 به دلیل شرایط کرونا این مراسم به صورت ارتباط تصویری با محل حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی در مصلای تهران برپا شد.

آغاز محفل قرآنی طلیعه رمضان 1400 در محضر رهبر انقلاببه گزارش ایکنا، محفل انس با قرآن کریم در اولین روز از ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.

مراسم امسال نیز به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، همانند سال قبل از طریق ارتباط تصویری با چند تن از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور در مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

آغاز این مراسم که اجرای آن همانند سال‌های قبل برعهده مجید یراقبافان، مجری معارفی صدا و سیما بود، پخش تلاوتی تصویری از مرحوم استاد شحات محمد انور در سی سال قبل در محضر رهبر معظم انقلاب بود. 

حامد علیزاده، قاری جوان از استان خراسان رضوی و صاحب رتبه اول مسابقات بین‌المللی کشور مالزی، اولین قاری بود که تلاوت خود را اجرا کرد و پیش از تلاوت محمدسعید علم‌خواه، قاری نوجوان کشورمان، بخشی از تلاوت مرحوم شیخ عبدالفتاح شعشاعی، قاری شهیر مصری، پخش شد. پس از پایان تلاوتش، رهبر انقلاب از علم‌خواه پرسید که این شیوه تلاوت را چه کسی به شما آموخته است؟ او در جواب اظهار کرد که تقلیدی است و رهبر انقلاب، تلاوت وی را قرائت حمزه دانستند.

برپایی محفل قرآنی طلیعه رمضان 1400 در محضر رهبر انقلاب

همچنان اجرای محافل امروز، برعهده نوجوانان و جوانان بود و سیدصادق‌ مسلمی، دیگر قاری جوان از استان مازندران نیز از آیه 26 سوره آل عمران به تلاوت پرداخت.

رضا گلشاهی از شاگردان شهیدمنا محسن حاجی‌حسنی کارگر که تا مدتی قبل، صرفاً به عنوان قاری شناخته می‌شد، به منظور تحقق مطالبه رهبر انقلاب برای افزایش تعداد حافظان قرآن، طی شش‌ماه مبادرت به حفظ کل قرآن کریم می‌کند و در این مراسم آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کرد و پس از آن تلاوتی ماندگار از مرحوم مصطفی اسماعیل، اکبرالقرای مصر پخش شد.

احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی را تلاوت کرد و در ادامه تلاوتی از مرحوم کامل یوسف البهتیمی، قاری مصری نیز پخش شد.

اجرای دعا و مناجات از سوی احمدرضا محمدیان و پخش مناجاتی از مرحوم طوخی پایانبخش این مراسم بود.

رهبر معظم انقلاب پیش از بیاناتشان، از دست‌اندرکاران این مراسم و پخش تصاویری از محافل قرآنی دهه‌های قبل تشکر و قدردانی کرد. متن سخنان معظم له در طلیعه رمضان 1400

مشتاقان استماع تلاوت قرآن و مناجات نیز به صورت زنده از طریق رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و حساب‌های رسمی KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی شاهد این برنامه بودند.

گزارش تصویری محفل قرآنی طلیعه رمضان 1400

انتهای پیام
captcha