آموزش صداهای کشیده، «یا» و «واو» مدّی + فیلم
کد خبر: 3965345
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین /7

آموزش صداهای کشیده، «یا» و «واو» مدّی + فیلم

در راستای آموزش سلسله نکات صحیح‌خوانی قرآن و پس از فراگیری نحوه صحیح تلفظ حرکات کوتاه، به سراغ فراگیری صداهای کشیده رفتیم که (ـٰ ا) الف مدّی آموزش داده شد و امروز یاء مدّی (ـٖی) و واو مدّی (ـُو) آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایکنا، سیدیوسف درود، مدرس قرآن در هفتمین جلسه «آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن به روش نوین» به آموزش صداهای کشیده یاء مدّی (ـٖی)، واو مدّی (ـُو) پرداخت. مخاطبان این سی جلسه، علاقه‌مندان به یادگیری صحیح‌خوانی قرآن در تمامی سنین هستند که باید با حروف الفبای عربی آشنایی داشته باشند. متن و فیلم قسمت هفتم در ذیل آمده است؛

«در درس‌های گذشته حرکات اصلی کوتاه، علامت ساکن و صدای کشیده الف مدّی آموزش داده شد.

درباره حرکات کشیده باید گفت که از صداهای کوتاه تشکیل شده است.

صدای یاء مدّی (ـٖی) و واو مدّی (ـُو) در زبان فارسی، کاملا مطابق با زبان عربی است. 

حرکات کوتاه هنگامی دوبرابر می‌شوند، تبدیل به صداهای کشیده می‌شوند.

هنگامی که صداهای کشیده یاء مدّی، واو مدّی (ـُو) را کوتاه کنیم، نحوه تلفظ صحیح صدای کسره و ضمه را در زبان عربی به دست می‌آوریم. (برای شنیدن مثال‌ها به فیلم مراجعه شود.)

در جلسه آینده درباره تشدید «_ّ» حرف می‌زنیم و تا دو جلسه آینده نحوه خواندن تمام علامت‌های اصلی در قرآن را به خوبی به شما آموزش خواهیم داد و اگر تمرین داشته باشید، می‌توانید همه آیات را به درستی بخوانید.» 

یادآوری می‌شود، سی درس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، طی ماه رمضان هر روز منتشر شده و در آینده نیز در قالب پرونده‌ای ویژه بر روی سایت iqna.ir قابل دسترس خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha