الجزایر و تونس؛ نخستین میزبانان پیش‌كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»
کد خبر: 3965403
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

الجزایر و تونس؛ نخستین میزبانان پیش‌كنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت»

دبیر بخش بین‌الملل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آيينه ادب و هنر» از برگزاری نخستین پیش‌كنگره با هدف استفاده از ظرفیت شاعران و اساتید سایر كشور در كشورهای الجزایر و تونس در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، موسی عربی، دبیر بین‌الملل کنگره ادبی جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آيينه ادب و هنر» ظهر امروز، 29 فروردین‌ در نشست خبری مجازی خود به تشریح اقدامات انجام شده این كنگره در بخش بین‌الملل پرداخت و گفت: در كمیته بین‌الملل كنگره اقداماتی نظیر پیگیری، شبکه‌سازی و پیوند با شخصیت‌های ادبی و هنری در عرصه جهانی از یک سو و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، ادبی و هنری از سوی دیگر با هدف هم‌افزایی جبهه فرهنگی جهان اسلام با دیدگاه فرامرزی، فرامذهبی، فراقومیتی، فرانژادی و فرازبانی انجام شده است.

وی افزود: همچنین تلاش شده است نمایندگان کنگره در کشورهای مختلف از ادبا، هنرمندان و استادان همان کشورها باشند تا این شبکه‌سازی با توان نیروهای خارج از کشور به کار خود ادامه دهد.

عربی با بیان اینكه بخش بین‌الملل این كنگره از استادان، شاعران و ادیبان متخصص از کشورهای مختلف جهت داوری دعوت به‌عمل آورده است، گفت: طراحی پیش کنگره‌ها و نشست‌های بین‌المللی از جمله اقدامات دیگری است که در دستور کار قرار دارد.

دبیر بین‌الملل کنگره جهانی «محمد(ص)، پیامبر رحمت در آيينه ادب و هنر» از برگزاری اولین پیش‌کنگره با هدف استفاده از ظرفیت شاعران و استادان سایر کشورها خبر داد و اظهار کرد: این برنامه در کشور الجزایر و تونس در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد و سایر پیش‌کنگره‌ها از دیگر مناطق و کشورها متعاقباً نیز اعلام خواهد شد.

وی اظهار كرد: از دیگر اقدامات انجام شده کمیته بین‌الملل تشکیل کمیته ترجمه به هفت زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، آلمانی و ترکی است که با حضور استادان و دانشجویان زبان‌های خارجی ترجمه محتوای تولید شده و اخبار کنگره را به عهده دارد و هدف از تشکیل این کمیته تقویت بعد جهانی و رساندن پیام کنگره به اقصی نقاط دنیا است.

انتهای پیام
captcha