همبستگی مردم الجزایر در کمک‌رسانی به نیازمندان در ماه رمضان
کد خبر: 3965673
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

همبستگی مردم الجزایر در کمک‌رسانی به نیازمندان در ماه رمضان

در الجزایر جمعیت‌های خیریه‌ای وجود دارند که در طول سال به کمک‌رسانی به نیازمندان مشغولند، اما در طول ماه مبارک رمضان این کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند افزایش می‌یابد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسکای نیوز عربی، ماه رمضان امسال، دومین سال است که جمعیت‌های خیریه الجزایر در شرایط شیوع کرونا به کمک رسانی به خانواده‌های نیازمند می‌پردازند.
 
یکی از بارزترین فعالیت‌های خیریه در الجزایر طی ماه مبارک رمضان، «سفره‌های رحمت» است که جمعیت‌های خیریه با انداختن سفره‌های افطار در خیابان‌ها، روزه‌داران را اطعام می‌کنند و همچنین در طول ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کنند.
 
جوانان الجزایری نیز به صورت داوطلبانه و با چهره‌هایی متبسم در شرایط شیوع کرونا دست نیازمندان این کشور را می‌گیرند و به آنها کمک می‌کنند.
 
در جنوب پایتخت الجزایر نیز گروهی از جوانان عضو گروه «جوانان مهربانی» رستورانی خاص خانواده‌های نیازمند راه‌اندازی کرده‌اند و هر روزه ده‌ها نفر از نیازمندان و عابران برای استفاده از افطار ماه رمضان به این رستوران می‌روند.
 
یونس واعلی، رئیس جمعیت جوانان مهربانی می‌گوید:‌ این رستوران روزانه در طول ماه مبارک رمضان 400 وعده غذا بین نیازمندان تقسیم می‌کند.
 
وی افزود: از نخستین روز ماه رمضان حدود 30 خانواده نیازمند از افطارهای این رستوران استفاده کرده‌اند و به دلیل لزوم حفظ فاصله اجتماعی در شرایط شیوع کرونا، وعده‌های غذایی به صورت بسته‌هایی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌گیرد.
 
واعلی اظهار کرد که این جمعیت از سال 2012 میلادی اقدام به اعمال خیرخواهانه کرده و نقطه وصلی میان نیکوکاران و نیازمندان است.
انتهای پیام
captcha