هیچ برنامه حضوری برای روز جهانی قدس نداریم / منتفی‌شدن راهپیمایی خودرویی
کد خبر: 3965946
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
نصرت الله لطفی در نشست خبری:

هیچ برنامه حضوری برای روز جهانی قدس نداریم / منتفی‌شدن راهپیمایی خودرویی

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشستی خبری اعلام کرد، به دلیل سیر صعودی همه‌گیری ویروس کرونا و نگرانی‌ها درباره سلامت مردم، هیچ برنامه‌ای برای راهپیمایی حضوری در روز جهانی قدس نداریم و راهپیمایی خودرویی هم منتفی است.

نصرت الله لطفی

به گزارش ایکنا، نشست «هم‌اندیشی برگزاری مراسم  روز جهانی قدس»  پیش از ظهر سه‌شنبه 31 فروردین‌، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت روز قدس، بر این نکته که عمده برنامه‌های امسال متمرکز بر کار غیر میدانی است تأکید کرد و گفت: امسال با توجه به  تجربه‌ای که در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته وجود داشت، کار برای برگزاری مراسم را از مدت‌ها قبل آغاز کردیم اما تا این لحظه به دلیل حساسیت ویژه‌ای که برای حضور مردم وجود دارد و همچنین با توجه به شرایط ویژه کشور و سیر صعودی همه‌گیری ویروس کرونا، هیچ برنامه‌ای برای راهپیمایی حضوری نداریم و راهپیمایی خودرویی هم منتفی است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری؛ رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس از نگاه امام خمینی(ره) و پایه‌گذاری این روز توسط ایشان و همچنین توجه ویژه مقام معظم رهبری به روز مهم گفت: هر چقدر که از عمر این روز می‌گذرد اهمیت آن بر همه مسلمانان روشن‌تر می‌شود. توجه به مسئله قدس برای جهانیان روز به روز مشخص‌تر می‌شود و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی؛ این غده سرطانی روز به روز در حال ضعف و اضمحلال است.

هیچ برنامه حضوری برای روز جهانی قدس نداریم / منتفی‌شدن راهپیمایی خودرویی

وی در ادامه به موضع خوب این سال‌های کشورهای اسلامی نسبت به این رژیم اشاره کرد و افزود: کشورهای اسلامی موضع‌گیری خوبی نسبت به فلسطین و علیه رژیم اشغالگر قدس اتخاذ کرده‌اند.

جریان‌سازی در فضای مجازی در حمایت از فلسطین

حجت‌الاسلام اختری یادآور شد: امسال که امکان برگزاری راهپیمایی وجود ندارد، باید اقداماتی مجازی در سطح گسترده علیه اشغالگری صهیونیست‌ها و در حمایت ملت فلسطین انجام گیرد، تا مانع از کمرنگ شدن روز قدس شویم. همچنین باید یک جریان‌سازی ایجاد شود تا جوانان با مسئله قدس آشنا شوند.

بنابر گزارش ایکنا، جواد اکبری هم در ادامه این نشست با اشاره به فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته در سطح جهانی درباره مسئله فلسطین انجام شده، اظهار: در سال‌های گذشته مراسم روز قدس در حدود 100 کشور برگزار می‌شد که نتیجه آن شده که امروز مسئله جهان اسلام مسئله فلسطین است و واکنش‌های رژیم صهیونیستی را نیز برانگیخته است.

شعار روز جهانی قدس امسال

وی ادامه داد: شعار «امروز از هر روز دیگری به قدس نزدیک‌تریم» برای امسال در نظر گرفته شده است و همه بخش‌های کشور در این مسئله هماهنگ هستند.

دیگر سخنران این نشست سردار عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی بسیج مستضعفین نیز با تأکید بر اینکه با شعار امسال کاملاً هماهنگ هستیم، گفت: فکر می‌کنیم این شعار محتوای لازم را دارد. همچنین هشتگی که پیشنهاد شده خوب است و مفصل به آن خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد که ترند شود.

وی یادآور شد: درباره برنامه اجرایی هر چند شرایط کرونایی است اما تجربه 22 بهمن تجربه بسیار خوبی بود که می‌تواند در این مراسم هم به کار آید. همچنین بخشی از کار فضاسازی میدانی است که حدود چهار هزار تابلوهای تبلیغاتی را برای این ایام داریم اما بهتر است به صورت حضوری مانند رژه موتوری با پرچم‌های فلسطین انجام شود.

پیشنهاد رژه خودروهای نظامی

حجت‌الاسلام علی تقوی، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این نشست با بیان اینکه باید از فضای استکبارستیزی برای همدلی و همراه کردن مردم استفاده کرد، گفت: مردم همواره وقتی ظلمی صورت گرفته همدل‌تر شده‌اند. بحث برگزار نشدن راهپیمایی را قبول داریم اما می‌توانیم راهپیمایی خودرویی را به راهپیمایی خودرویی نظامیان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تقلیل داد. نباید احساس شعف و شوری که مردم از این برنامه دارند را از دست داد.

هیچ برنامه حضوری برای روز جهانی قدس نداریم / منتفی‌شدن راهپیمایی خودرویی

وی در ادامه با اشاره به پویش سراسری قرآنی «در بهشت» که در دانشگاه‌های کشور در حال اجراست، گفت: ما در ماه مبارک رمضان تمام دانشگاه‌ها را همراه کرده‌ایم که در این پویش شرکت کنند. این تجربه را می‌توان به روز قدس هم تعمیم داد. اگر شرکت در این پویش که در حال رشد است به اندازه کافی برسد آن را به روز قدس هم تسری خواهیم داد. در این پویش برای هر استان یک صفحه ایجاد کرده‌ایم که برنامه‌هایشان را در آنجا قرار می‌دهند.

تقوی یادآور شد: می‌توانیم مانند این پویش را در سطح بین‌المللی برای روز قدس با یک لوگوی مشترک انجام داد و برای کشورهای مختلف صفحات خاصی را درست کرد تا برنامه‌های‌شان را در ذیل آن صفحه به نمایش بگذارند و اگر این کار انجام شود می‌تواند به ترند اول دنیا تبدیل شود.

گزارش تصویری نشست

انتهای پیام
captcha