نعمت‌های خداوند را دستکاری نکنیم + صوت
کد خبر: 3966390
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
جان کلام/ استاد حسین انصاریان:

نعمت‌های خداوند را دستکاری نکنیم + صوت

استاد حسین انصاریان می‌گوید: نعمت‌ها را دستکاری نکنید و همانگونه که هست هزینه کنید به مسیری که پروردگار می‌گوید با این زندگی کردن، خوش‌ترین زندگی را خواهید داشت.

به گزارش ایکنا، استاد حسین انصاریان، مفسّر و خطیب توانای حوزه علمیه دارای تألیفات متعدد در زمینه‌های اخلاقی و تربیتی و آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است. به همین مناسبت گفتارهای کوتاهی از او در ایام ماه رمضان منتشر می‌شود.

دو دلال در خیابان ناصرخسرو بودند که یکی از آن‌ها را دیده بودم، آن‌ها با هم وارد کار دلالی شده بودند و از تاجر برای دیگران جنس می‌خریدند و روز‌های پنجشنبه هم پول‌ها را جمع و با هم نصف می‌کردند. تا اینکه یکی از آن‌ها از دنیا رفت که من او را ندیده بودم.

دومی ۱۵ سال بعد از رفیقش زنده بود و بعد از آن ۱۵ سال پول دلالی را به زن و بچه‌اش می‌داد و می‌رفت. هر چه خانواده می‌گفتند مرد ما که زنده نیست رفیقش می‌گفت من که هستم. دین به من چه می‌گوید و این هدایت‌گری امام باقر (ع) است. مضمون روایات این است که نعمت‌ها را دستکاری نکنید و همانگونه که هست هزینه کنید. به مسیری که پروردگار می‌گوید با این زندگی کردن، خوش‌ترین زندگی را خواهید داشت.

کد
انتهای پیام
captcha